افزایش ۵۱ درصدی بهای محصولات نفت بهران طی یکسال

Print Friendly, PDF & Email

با قبول اینکه در شرایط تحریم برخی اقلام در پروسه ی تولید نرخ افزایشی پیدا می کنند این سؤال نیز مطرح می شود که چنین افزایشی تا کجا معقول و منطقی است و چه سازمانهایی وظیفه ی نظارت بر عملکرد تولیدیها و افزایش بی رویه نرخ محصولات آنها را دارند؟

کد خبر : 854
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 آذر 1398 - 10:59
افزایش ۵۱ درصدی بهای محصولات نفت بهران طی یکسال
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش وقت خبررونق بازار داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه در گرو تعامل مجتمعهای تولیدی است. این موضوع با تکیه بر وضعیت اقتصادی مردم برای بخش تولید کشور کاملا مسئله ی واضحی است. تدابیر لازم جهت کم کردن بهای تمام شده ی محصولات از اصولی است که باید در دستور کار شرکتهای مختلف باشد تا اقبال مردم به سمت تولید داخلی افزایش پیدا کند. با قبول اینکه در شرایط تحریم برخی اقلام در پروسه ی تولید نرخ افزایشی پیدا می کنند این سؤال نیز مطرح می شود که چنین افزایشی تا کجا معقول و منطقی است و چه سازمانهایی وظیفه ی نظارت بر عملکرد تولیدیها و افزایش بی رویه نرخ محصولات آنها را دارند؟

شرکت نفت بهران از جمله شرکتهایی است که نگاهی به مبلغ بهای تمام شده محصولاتش از ۶ ماهه ۹۷ تا ۶ ماهه ۹۸ شائبه های فراوانی را به وجود می آورد. بهای تمام شده ی محصولات این شرکت نفتی طی این بازده ۱۲ ماهه افزایش ۵۱ درصدی داشته و از ۸.۵۸۳ میلیارد ریال به ۱۶.۹۸۳ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده که خود می تواند تورم قابل توجهی را به وجود بیاورد.

موضوع بعدی افزایش بی رویه نرخ فروش محصولات نفت بهران است. بهرانی ها از ۶ ماهه نخست سال ۹۷ تا شش ماهه سال جاری قیمت محصولات خود را از ۴۸ تا ۵۲ درصد افزایش داده اند.

درصد افزایش محصولات این گروه نفتی به این شرح است: پارافین وکس ۵۲% ، ضد یخ ۵۰% ، انواع روانکار ۴۸%. با این شرایط باید از نهادهای نظارتی در بازار خواست که توضیح روشنی را از مدیران نفت بهران مطالبه کنند.

 

انتهای متن

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.