روحانی در جلسه با رئیس سازمان بورس چه گفت؟

Print Friendly, PDF & Email

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت امروز به ریاست رئیس‌جمهوری و با حضور رئیس سازمان بورس، با محوریت بازار سرمایه برگزار شد.

کد خبر : 8691
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 - 13:30
روحانی در جلسه با رئیس سازمان بورس چه گفت؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , در این جلسه، گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه از سوی رئیس سازمان بورس کشور ارائه شد و راهکارهای پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس جمهور پیشنهاد داد که در این شرایط سیستم بانکی می‌تواند به کمک بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند.

 

حسن روحانی در این جلسه با اشاره به نقش محیط سیاسی در عملکرد بازار سرمایه گفت: همچنان که افق مثبت در فضای تولید و تجارت کشور و رفع تحریم‌ها و محدودیت‌های خارجی و داخلی، محاسبات سرمایه‌گذاران در بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آنها را به تقاضای بیشتر در بازار و سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی کشور تشویق می‌کند، ایجاد نگرانی نسبت به دسترسی به بازارها و توان صادراتی بنگاه‌های اقتصادی نیز اثر منفی بر بازار تحمیل می‌کند.

حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه یک سیاست اصولی و همیشگی است. باید همراه با آموزش‏ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد.

تلاش‌های موثر و مداوم با استفاده از ابزارهای لازم برای ممانعت از رکود بورس لازم است. سیستم بانکی در این شرایط می‌تواند به کمک بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند.

سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس از مشکلات امروز بازار سرمایه است. بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است و برخی اظهار نظرهای نسنجیده می‌تواند بر شرایط این بازار تاثیر‌گذار باشد.

همه باید از مدیریت هدفمند بازار سرمایه توسط شورای بورس حمایت کنند و این شورا باید از پیشنهادهای فعالان بازار سرمایه و ابتکارات جدید برای ثبات بخشی و ایجاد رونق در این بازار استقبال نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.