سخنگوی دولت: فایل صوتی ظریف به سرقت رفت

Print Friendly, PDF & Email

پس از دو روز سخنگوی دولت نسبت به انتشار فایل صوتی سخنان ظریف که بسیار خبرساز شد، واکنش نشان داد.

کد خبر : 8747
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 11:30
سخنگوی دولت: فایل صوتی ظریف به سرقت رفت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , علی ربیعی، سخنگوی دولت:  رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند تا عوامل توطئه فایل صوتی ظریف را شناسایی کنند.

این ربایش اسناد به اعتقاد ما توطئه‌ای علیه نظام، دولت، و انسجام داخلی و نهادهای کارآمد و علیه منافع ملی ما است.

این فایل توسط رسانه پترو دلاری کینه‌توز که با دلار نفتی اداره می‌شود منتشر شده است، همین امر نشانگر توطئه‌آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

ربایش این اسناد علیه منافع ملی است

رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند تا عوامل توطئه را شناسایی کنند. این ربایش اسناد به اعتقاد ما توطئه‌ای علیه نظام، دولت، و انسجام داخلی و نهادهای کارآمد و سرافراز ما در میدان‌ها و علیه منافع ملی ما است.

ظریف توضیح خواهد داد

ما منتظر خواهیم بود دکتر ظریف به به ایران بازگردد و توضیخات لازم در زمینه سوءبردشت‌ها را ارائه خواهند داد.

این مصاحبه چرا انجام شد؟

این مصاحبه زیرنظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌حمهوری برای تاریخ شفاهی ۸ ساله دولت انجام شده است.

این فایل در واقع برش‌های گزینشی از یک گفت‌وگویی بسیار طولانی است که با جهت‌گیری‌های شیطنت‌آمیز مختلف منتشر شد.

این گفت‌و‌گو بخشی از برنامه آن‌سوی دولت با موضوع گزارش و روایت خدمات و اقدامات و چالش‌های و دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری مصاحبه‌هایی را با وزیران و معاونان رییس جمهور در چهارچوب تاریخ شفاهی دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده است.

بنا بود که فایل کامل نسخه صوتی تصویری و مکتوب گفت‌و‌گوها در دفتر هیات دولت با درجه طبقه‌بندی آرشیو شود و یک نسخه گزیده از هر گفت‌وگو با توافق مصاحبه شونده‌ها در یک نهاد مطالعاتی آرشیو و سپس منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.

هویت منتشرکنندگان فایل صوتی در دست بررسی است

در مورد مصاحبه با ظریف، فایل گفت‌وگو با ایشان به دلیل روشن که همه ابعاد آن روشن نیست، ولی توطئه‌آمیز بودن آن روشن است، توسط افرادی که هویت آنان در حال بررسی است به سرقت رفت و منتشر شد.

جمع‌بندی فعالیت‌ها و اقدامات در پایان همه دولت‌ها امری مرسوم بوده است و این بار با نگاه نوآورانه با دو هدف انتقال تجارب با هدف آسیب‌شناسانه و سپس مستند ساختن فعالیت‌ها و اقدامات دولت هم برای ثبت تاریخی و هم مطالعه علاقه‌مندان به شکل انتشار عمومی پیش‌بینی شده بود.

هدف نخست از تهیه این گفت‌وگوها آسیب‌شناسی سیاستگذاری‌های دستگاه‌های مختلف از زبان مسئولان عالی دستگاه‌ها، پرسیدن موانع سیاست‌گذاری و مشکلات آن مدنظر بوده تا با سندی تاریخی و قابل استفاده از تجربیات مسئولان پیشین برای آیندگان باشد. کاملا قابل انتظار است که در جریان آسیب‌شناسی جنبه نقد بیشتری هم دیده شده است، ولی این نافی همکاری و همدلی بین همه مسئولان دستگاه‌های ایرانی در عرصه عمل نیست.

تمامی دستگاه‌ها با نگاه‌های ساختارشناسانه به ساختارهای موجود، اصطکاک‌های بین دستگاهی فرایندهای سیاست‌گذاری موجود را بحث کردند و طبیعی است جنس آسیب‌شناسی در وزارت خارجه کاملا متفاوت بود. طبیعی است دستگاه دیپلماسی ما مانند همه جهان با توجه به نوع ماموریت‌های محوله و در چارچوب‌های عملیاتی متفاوت از نظر روشی، نگاه متفاوتی نسبت به سیاست‌ها و نحوه پیگیری سیاست‌ها با نهادهای دیگر داشته باشد.

در همه جای جهان این‌ها جزو اخبار مشهود است و در کشور ما هم به سابقه قدمت انقلاب جمهوری اسلامی دارد و امام خمینی (ره) هم این را اختلاف طلبگی می‌دانستند و این اختلافات محدود به دستگاه وزارت خارجه نیست.

کسی نمی‌تواند در تبعیت دکتر ظریف از رهبری و عمق دوستی او به همه سربازان وطن از جمله سردار سلیمانی شبهه و تردید ایجاد کند. همه ما از جمله آقای ظریف، سرباز این نظام هستیم و او در حال حاضر، در خط اول مبارزه با دشمن در جبهه رفع تحریم ‌های ظالمانه علیه ایران است.

هدف از مصاحبه این بود در مسائل مهم مانند سیاست‌های اقتصادی مالی، و پیشگیری‌ها و مسایلی مانند تالاب‌ها، سیل و مدیریت آن و زلزله از هزینه‌ها گرفته تا سیاست‌های رفاهی و اجتماعی با همه پیچیدگی‌هایش و حتی مجموعه ای از حوادث تلخی مانند سانچی و پلاسکو یا حوادث شیرین مانند سیاست‌ گذاری‌های کلان سلامت و بحث‌های توسعه صنعتی و حتی چگونگی مقاومت در دوران تحریم، صادرات در این دوران و ساز و کارهای مقاومت اقتصادی در محور این گفت‌و‌گوها قرار داشت.

بخشی هم مربوط به موفقیت‌های وزارت خارجه و موانع و چالش‌های پیش روی آن بود. قطعا حوزه دفاعی و خارجی از اهمیت خاصی برخوردار است. قرار بود بخشی از مصاحبه‌ها فقط در قالب انتقال تجارب انتشار محدود داشته باشد و بخشی هم قرار بود پخش شود و پخش خواهد شد.

با دستور ریاست جمهوری، نهادهای مسوول در حال بررسی چگونگی انتشار و انتخاب گزینشی آن برای پخش هستند.

تحلیل‌های جانبی رسانه‌های پترودلاری در مجموع هدف آنها را مشخص می‌کرد که با یک تیر چند هدف اعتبار سیاست خارجی، تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات دیپلماتیک سرنوشت‌ساز، زائل کردن اعتماد مردم و ایجاد تفرقه در نظام داخلی را هدف گرفته بودند.

از عده‌ای که برای هر موضوع حمله‌ای برای دولت پیدا می‌کنند می‌خواهم تا به این موضوع به‌عنوان یک موضوع ملی توجه کنند چون از یک فایل گزینش شده و ناقص جنجال‌سازی‌هایی ایجاد کردند و باید به شیوه ای در این زمینه برخورد کنیم تا این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

نیروهای داخل نظام در تله گفتاری رسانه‌های معاند قرار نگیرند

شائبه انتخاباتی بودن یا انتشار عمدی دولت را به قدری خنده‌دار است و توضیح دادنش ارزشی ندارد. بیشترین لطمه در این خصوص و موارد پیش آمده، شامل دولت شده و اتفاقا هدف دولت که انتخابات پرشور است. بار دیگر تاکید می‌کنم هدف دولت این نیست تا از جریان خاصی حمایت کند تا با این حمایت از مردم رای بگیرد بلکه دولت با هر کسی که از صندوق رای بیرون بیاید با کمال میل همکاری خواهد کرد و برای تداوم دولت خود هیچ برنامه‌ای نداشته است و این ادعای بسیار غلطی است. البته با تلاش‌های نیروهای اطلاعاتی ما مشخص خواهد کرد که توطئه‌ها چه بوده است.

این کار توطئه آمیز اتحاد ما را هدف قرار گرفته است. نیروهای داخل نظام با هر گرایش اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی یا دوستان ما در همه نهادها در تله گفتاری این رسانه‌ها قرار نگیرند. هدف این کار به انحراف کشاندن فضای سالم و ایجاد بدبینی بین مسئولان و قطبی سازی کاذب بین آنهاست و قطعا آنها را مایوس خواهیم کرد.

همه دولت‌ها در سال‌های آخر عملکرد خود را جمع‌بندی می‌کنند و به مردم گزارش کاری می‌دهند. در این راستا هشت پروژه طراحی شده بود که اقدامات شاخص یک جلد، عملکرد دولت ۳ جلد، جهش تولید یک جلد، گزارش صد روزه یک جلد و روزشمار دولت که در برنامه “آن سوی دولت” و “تاریخ شفاهی” در مجموع ۳۳ مصاحبه انجام شده است. بحث جنگ اقتصادی هم در این برنامه ها تهیه شده بود.

در این گفت و گوها هر مسئول از پیچیدگی دستگاه خود با نگاه آسیب‌شناسانه می‌پردازد. خودم در مورد فقدان نظریه رفاهی و اشتغال یا اهمیت شیوه کارآفرینی و آسیب‌شناسی طرح تحول سلامت صحبت کردم و همه مسئولان نگاه آسیب‌شناسانه داشتند. مشخص است جنس وزارت خارجه متفاوت است.

این فایل خام بدون ویرایش طوری خارج شد که از روال مدنظر به شکل تفکیک شده و کاملا با هدف عملیات روانی پخش شد بود اگرچه سلسله وار پخش شد اما القائاتی که با مصاحبه‌هایی درکنار هم قرار گرفته و خبرهایی که تولید می‌کنند و خبرسازی می کنند تا گسترش پیدا کند که البته این اقدامات درحال پیگیری اطلاعاتی است.

با نگاه کردن به نوع خوانش محتواها درمی‌یابیم این شیطنت‌ها به طور گزینشی انجام شد. وقتی کل متن خوانده می شود بدون سوگیری مساله خاصی به چشم نمی‌خورد. و این نکاتی است که را بارها آقای ظریف بیان کردند و نشان دهنده دشواری‌ها و چالش‌های تصمیم گیری در شرایط جهان پرتلاطم علیه ما و تهدیدهای گسترده ما است.

کسی نمی‌تواند در عمق علاقه و دوستی ظریف به همه سربازان وطن و تبعیت از رهبری شک کند اتفاقا در همین فایل و فایل‌های بعدی که منتشر خواهد شد دوستی با سردار شهید و تبعیت از رهبری در سخنان ظریف کاملا موج می زند.

افرادی با مقاصد مختلف این فایل‌ها را ربودند

افرادی با مقاصد مختلف این فایل‌ها را ربودند. این اتفاق توطئه‌آمیز روی داده که پیگیری می‌شود ضمن اینکه تکلیف رسانه‌های فارسی زبان خارجی به ویژه رسانه‌های معاند و وابسته به دلارهای نفتی و رسانه جاسوسی در این میان کاملا معلوم است که اختلاف، تفرقه افکنی و ناامیدی مردم در این مقطع زمانی را دنبال می‌کنند.

بخشی از این مطالب را تحلیل محتوا کردیم علاوه بر پخش صوت در کنار آن القائاتی ایجاد می‌کنند که کانون این القائات تخریب سیاست خارجی و تلاش سیاست خارجی کشور ما است و القای به سرانجام نرسیدن به برجام کاملا مشخص است وعلاوه بر آن حمله به دیپلماسی موفق که با همکاری نیروی قدس و وزارت خارجه حاصل شده است.

علاوه بر این حمله به انسجام داخلی و خدشه دار کردن محور مقاومت مردم ایران در مقابل تروریست در منطقه هم در این تحلیل محتوای انجام شده کاملا مشهود است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.