بایدن در نخستین سخنرانی در کنگره راجع به ایران چه گفت؟

Print Friendly, PDF & Email

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در اولین سخنرانی خود در کنگره ایالات متحده در خصوص ایران گفت: به همراه متحدانمان برای مقابله با تهدیدهای برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره‌شمالی از طریق دیپلماسی و بازدارندگی همکاری می‌کنیم.

کد خبر : 8792
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 10:20
بایدن در نخستین سخنرانی در کنگره راجع به ایران چه گفت؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , بایدن همچنین اعلام کرد دنبال تنش با روسیه و چین نیست و گفت: من به پوتین تصریح کردم همزمان که ما به‌دنبال تنش‌زایی نیستیم، اقدامات آنها دارای پیامدهایی خواهد بود.

این نخستین باری بود که بایدن در جمع نمایندگان و سناتورهای کنگره سخنرانی می‌کرد. این سخنرانی در صدمین روز حضور او در کرسی ریاست‌جمهوری انجام شد، که البته انتظار می‌رفت پیش از این‌ها به کنگره برود.

بایدن همچنین در بخشی از اظهارات خود گفت: از آغاز ریاست‌جمهوری با بیش از ۴۰ نفر از رهبران جهان صحبت کرده‌ام، در گفتگوهایم با آن‌ها این موضوع را اعلام کردم که آمریکا بازگشته است. شما می دانید که آن‌ها چه می گویند؟ آنچه من بیشتر از همه از آن‌ها می شنوم این است که «ما شاهد بازگشت آمریکا هستیم، اما برای چه مدت؟ اما برای چه مدت؟». بایدن ادامه داد: هموطنان آمریکایی من، ما نه تنها باید نشان دهیم که برگشتیم بلکه باید نشان دهیم برگشته‌ایم تا بمانیم.

در سوی دیگر چرت زدن تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی هنگام سخنرانی او، یکی از سوژه‌هایی بود که کاربران شبکه‌‌های اجتماعی به آن توجه کردند.

دیروز خبرگزاری «آسوشیتدپرس»‌ به نقل از مقامات کنونی و پیشین آمریکا و همچنین افراد مطلع از مسأله نوشت دولت بایدن در حال بررسی آن است که از برخی از شدیدترین تحریم‌های دوره ترامپ عقب‌نشینی کند تا ایران را برای بازگشت به تعهدات برجام ترغیب کند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.