دو واریزی نقدی مهم برای سرپرستان خانوار و بازنشستگان

Print Friendly, PDF & Email

این هفته دو واریزی مهم در انتظار سرپرست خانوارها و بازنشستگان است. اول واریز یارانه نقدی و دیگری شروع پرداخت مستمری اردیبهشت ماه است. هر دو این واریزی‌ها احتمالا از فردا آغاز شود.

کد خبر : 9026
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 13:54
دو واریزی نقدی مهم برای سرپرستان خانوار و بازنشستگان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر, پرداخت یارانه نقدی از بیش از ۱۰ سال پیش آغاز شده و همچنان رقم آن روی ۴۵۵۰۰ تومان ثابت است. آنطور که اعلام می‌شود، یارانه نقدی به حدود ۷۶ میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخت می‌شود.

یارانه نقدی معمولا بیستم هر ماه به حساب سرپرست خانواده‌ها واریز می‌شود، البته ماه پیش این رقم نوزدهم به حساب خانوارها واریز شد. از این رو یک خانواده چهار نفره فرداشب ۱۸۲ هزار تومان دریافت خواهد کرد. البته این رقم به شرط آن است که این خانوار وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت نکرده باشند.

این ماه یازدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد. هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است. ۲۱ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی دریافت کرده‌اند.

بر این اساس خانوارهای ۴ نفره‌ای که وام یک میلیونی دریافت کرده‌اند حدود ۱۴۷ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

 

بازنشستگان در انتظار احکام جدید

در این میان اما پرداخت حقوق بازنشستگان از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم هر ماه به ترتیب حرف الفبا شروع می‌شود و معمولا تا آخرین روز پایانی ماه ادامه می‌یابد.

این برنامه معمولا هر ماه تکرار می‌شود، به غیر از اینکه ماه پیش ایلنا به نقل از برخی از بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد که حقوق‌ها با ۳ روز تاخیر واریز شده که ظاهرا این تاخیر به دلیل اجرای احکام جدید و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بوده است.

از آنجایی که به دنبال اعتراض بازنشستگان فرمول متناسب سازی مجددا تغییر کرده و واریزی اردیبهشت نیز با فرمول جدیدی انجام خواهد شد، ممکن است این ماه نیز چند روزی تاخیر در واریزی‌ها دیده شود.

با این حال پیش‌بینی می‌شود از این هفته واریز حقوق بازنشستگان آغاز شود. علاوه بر واریز مستمری اردیبهشت، مابه‌التفاوت آن با حقوق فروردین نیز پرداخت خواهد شد. آنطور که محسن نظام خیرآبادی، مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اعلام کرده است، احکام جدید صادر شده و مابه‌التفاوت حکم در پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه لحاظ می‌شود. به گفته او واریز مابه‌التفاوت حقوق از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه به‌ترتیب حروف الفبا پرداخت می‌شود؛ به‌عبارتی برخی مستمری‌بگیران غیرحداقل‌بگیر، هم حقوق اردیبهشت‌ماه را دریافت می‌کنند و هم مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه را.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.