همکاری بلند مدت و مشترک شرکت فولاد مبارکه با سازمان زمین شناسی

Print Friendly, PDF & Email

مدیر عامل شرکت فولادمبارکه اظهار کرد: ما در شرکت فولاد مبارکه می توانیم با سازمان زمین شناسی به عنوان سازمان تخصصی و قانونی کشور فعالیت بلند مدت و مشترک انجام دهیم تا امور معدنی توسط این سازمان به صورت کاملا علمی و کارشناسی صورت گیرد و فولاد مبارکه نیز به فعالیت های خود در حوزه فولاد بپردازد.

کد خبر : 9720
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1400 - 9:43
همکاری بلند مدت و مشترک شرکت فولاد مبارکه با سازمان زمین شناسی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر,  مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه انجام مطالعات ژئوفیزیک هوابرد میان سه شرکت فولادمبارکه، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان صبح امروز با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، محمدیاسر طیب‌نیامعاون امور معادن شرکت فولادمبارکه، ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان و تعدادی دیگر از مدیران ارشد سازمان زمین شناسی انجام شد.

مدیر عامل شرکت فولادمبارکه در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و تنظیماتی که در جهان وجود دارد، هر بخش باید در فعالیت‌های مرتبط و تخصصی خود مشغول باشد؛ برای مثال فولادسازان باید فولاد ساز باقی بمانند و معدنی ها هم در زمینه کاری خود به معدنکاری بپردازند، اما متاسفانه این چارچوب از دوره ریاست جمهوری قبلی تغییر کرد و معدنکاران نیز به سمت فولادسازی رفتند و ما نیز به ناچار به حوزه معدنکاری ورود کردیم.

تامین سنگ آهن و انرژی سخت تر شده است

به گفته حمیدرضا عظیمیان، اگر معدنکاران در حوزه فعالیت خود باقی می ماندند و فولادسازان نیز مجبور به ورود به بخش معدن نمی‌شدند، به طبع نتایج بهتری برای کشور به همراه داشت. البته اکنون یکسری از مسائل همچون تامین سنگ آهن و منابع انرژی نیز برای فولادسازان از دیگر استانها سخت شده است.

وی با بیان عظمت فولاد مبارکه و میزان مصرف بالای سنگ آهن در این شرکت افزود: در شرکت فولاد مبارکه همواره استراتژی حفظ سهم ۵۰ درصدی بازار ایران وجود دارد. در واقع هر اندازه که بازار ایران در داخل و همچنین حوزه صادرات بزرگتر شود، ما در تلاش خواهیم بود این سهم را همچنان حفظ کنیم. بنابراین موضوع معدن و تامین مواد اولیه برای شرکت فولادمبارکه بسیار مهم بوده و بهتر است که کارهای علمی و کارشناسی دقیق در حوزه معدن انجام شود.

فعالیت بلند مدت و مشترک با سازمان زمین شناسی

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه افزود: البته فعالیتهای معدنی عمدتا هزینه بر بوده و باید زمان زیادی را صرف آن کرد. بنابراین ما می توانیم با سازمان زمین شناسی به عنوان سازمان تخصصی و قانونی کشور فعالیت بلند مدت و مشترک انجام دهیم و امور معدنی توسط این سازمان به صورت کاملا علمی و کارشناسی از سوی این سازمان صورت گیرد و فولاد مبارکه نیز به فعالیت های خود در حوزه فولاد بپردازد.

همکاری بلند مدت و مشترک شرکت فولاد مبارکه با سازمان زمین شناسی/برای رسیدن به اهداف استراتژیک کشور تامین مواد اولیه برای فولاد مبارکه در اولویت است

شایان ذکر است در پایان این مراسم این تفاهمنامه به امضای مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان رسید.

هدف از این تفاهم‌نامه سه جانبه، پیشبرد موثر اکتشاف ذخایر معدنی و شناسایی ذخایر معدنی به ویژه آهن و منگنز در مناطق مستعدکه قبلا اکتشاف سیستماتیک و مطالعات ژئوفیزیک هوابرد در آن انجام نشده، عنوان شده است که این امر منجر به توسعه فعالیت‌های بخش معدن و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه معدن می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.