کاربرد خمیر قلع در تعمیرات موبایل

امروزه موبایل به یکی از مهمترین وسیله شخصی مبدل شده است و همواره شاهد پیشرفت در ساخت و ارائه انواع مختلفی از آن هستیم. اما خراب شدن گوشی و موبایل با هر برند و مارکی که باشد اتفاق می‌افتد که برای تعمیر این وسیله ابزار زیادی به کار برده می‌شود.
کد خبر : 9876
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1400 - 18:43
کاربرد خمیر قلع در تعمیرات موبایل
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , بیشترین نوع تعمیرات گوشی با خمیر قلع انجام می‌شود. کاربرد خمیر قلع در تعمیرات موبایل چشمگیر است. این محصول در اتصالات قطعاتی که بر روی برد گوشی قرار دارد کاربرد به خصوصی دارد. اگر برد گوشی یا حتی لپ تاپ را دیده باشید به خوبی قطعات زیادی که بر روی آن نصب شده را خواهید دید. تصور کنید هر کدام از این قطعات بر روی برد بسوزد یا خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد اولین چیزی که لازم و ضروری است خرید خمیر قلع است.

 

برای معرفی این محصول بهتر است در مورد ظاهر خمیر قلع کمی بیشتر بدانیم. اگر توجه کرده باشید خمیر قلع در داخل قوطی‌های مختلفی قرار دارد که درصد مواد موجود در آن مانند سرب یا مس را بر روی آن هک کرده‌اند. این محصول به رنگ خاکستری شکل است و بسیار در برابر حرارت تغیر پذیر می‌باشد و از همه مهمتر در برابر رطوبت نیز شل و خمیری می‌شود. برای محافظت از این محصول بهترین راه قرار دادن در مکانی خشک و خنک بوده تا حرارت و نم به آن وارد نشود. هنگامی که به دمای محیط رسید درب آن را باز کرده و شروع به کار نمایید در غیر این صورت از عمر مفید این محصول به شدت کاسته می‌شود. کاربرد خمیر قلع نه تنها در تعمیرات موبایل بلکه در تعمیر تمامی صفحه‌های برد مانند لپ تاپ یا کامپیوتر نیز قابل توجه است.

هر گوشی یا موبایلی دارای یک برد است که هر کدام از قطعات خیلی ریز و درشتی تولید شده است اما این قطعات برای آنکه به خوبی بتوانند کارکرد خود را انجام دهند نباید به یکدیگر اتصال داشته باشند در غیر این صورت تمامی عملکرد یک گوشی دچار اختلال می‌شود. بنابراین کاربرد اصلی خمیر قلع در تعمیرات موبایل محافظت از تمامی قطعات بوده و مانع از اتصال آنها و در نتیجه مانع از وارد شدن اختلال در موبایل می‌شود. اما در استفاده از خمیر قلع باید نهایت دقت و ظرافت را به کار برد چون در غیر این صورت ممکن است بر اثر خطای موجود مجبور به اقدام دوباره کرد که در این صورت ابتدا نیاز به سیم قلع کش داریم. هنگام تعمیر برد ممکن است بر اثر برداشتن هر قطعه به قطعات دیگر نیز آسیب برسد اما وقتی خمیر قلع را با سیم قلع کش از روی برد جدا کنید دیگر به قطعات نزدیک آسیبی وارد نمی‌شود و بعد از تعمیر بار دیگر به وسیله قلع، قطعه را در محل مورد نظر نصب می‌کنیم.

 

انواع خمیر قلع در تعمیرات موبایل کدامند؟

خمیر قلع دارای مدل‌های متفاوتی است که هر کدام از آنها ترکیبات متغیری دارد که به همین میزان در برابر حرارت و سردی تغیرات مختلفی را ایجاد می‌کنند. عموما خمیر قلع به دو صورت ساخته می‌شود. سرب دار و بدون سرب از مهمترین تولیدات این محصول به شمار می‌رود. نوع قلع بدون سرب بیشترین مورد استفاده را دارند چون میزان حرارتی که لازم دارد کمتر است ایمنی کار را برای فرد بالا می‌برد و بیشترین حرارت لازمه ۱۸۳ درجه خواهد بود. مواد تشکیل دهنده خمیرهای قلع بدون سرب بیسموت در حدود پنجاه و هشت درصد و به مقدار چهل و دو درصد قلع می‌باشد. از نظر قیمت خرید این محصول گران‌تر از نوع سرب دار بوده اما با طبیعت سازگاری بالایی دارد.

قلع سرب دار بیشترین مواد تشکیل دهنده آن قلع و میزان پنج درصد از آن سرب می‌باشد که این میزان از سرب برای فردی که اقدام به تعمیر موبایل می‌کند نیز ممکن است صدمه آور باشد. اگر شما هم به فکر خریدی مطمئن و تضمینی هستید و دوست دارید بهترین نوع خمیر قلع را برای تعمیرات موبایل خود بخرید بهتر است آن را از سایت امداد موبایل(دقیقا هر آنچه برای گوشی خود نیاز دارد) بخرید. محصولی اورجینال با چسبندگی و عمر مفید و عالی را می‌توانید از این سایت تهیه نمایید. در کنار خرید این محصول می‌توانید تمامی لوازم جانبی گوشی را تهیه کنید.

آدرس زیر بهترین راه ارتباطی میان امداد موبایل و مشتریان عزیز می‌باشد.

صفحه اصلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.