این طرح میتواند تاثیرات مثبتی هم بههمراه داشته باشد ولی فراموش نکنید که اگر نتوانند آن را بهروزرسانی کنند و تغییراتی در آن بدهند مشکلی برطرف نخواهد شد.» او در همین زمینه ادامه میدهد: «ما هنوز از همه مواد این طرح خبر نداریم و تنها کلیاتی از آن به گوش ما خورده است ولی حذف «آزمون» از «شرایط نظام رتبهبندی معلمان» میتواند جزو نکات مهم محسوب شود. در واقع در نظر گرفتن آزمون برای رتبهبندی نمیتوانست واکنش خوبی از سوی معلمان بههمراه داشته باشد. سیستم آموزشی در این طرح بیشتر به معلم و مدیر اجازه میدهد در نوع مدیریت کلاس و مدرسه دخالت داشته باشند همچنین به نظر میآید در مورد نوع ارزیابیهایی که در مدارس انجام میشود هم دستخوش تغییراتی بشویم که این موارد میتوانند در بهبود وضعیت آموزشی تاثیرات مثبتی داشته باشد. توجه داشته باشید که این مصوبه تازه بعد از گذشتن از هفت خوان به مرحله اجرایی رسیده است نباید به همین موضوع دلخوش کنیم بلکه دولت باید با کمکگرفتن از کارشناسان آموزش و تشکلهای معلمی چالشهای این طرح را برطرف کنند تا روابط بین معلمان و دولت که در سالهای اخیر با حاشیههایی روبهرو بود هم برطرف شود.» این فعال صنفی معلمان در پایان با اشارهای به مشکلات اقتصادی معلمان میگوید: «ما همواره تلاش میکنیم با گفتوگو مشکلات را مطرح کنیم تا با همکاری مسئولان این چالشها را برای بهبود وضعیت آموزشی برطرف کنیم.
افزایش حقوقها در رتبه بندی معلمان باید تا اندازهای باشد که بتواند بسیاری از دغدغههای آنها مانند مسکن را برطرف کند. باید به این موضوع اشاره کنیم که آفت سیستم آموزشی ایران ۲ شغله بودن معلمان است که عمدتا معلمان مرد برای تامین مخارج زندگی خانواه خود مجبور هستند به سمت مشاغل حاشیهای مانند رانندگی اسنپ و… روی بیاورند که این موضوع قطعا در نحوه آموزش تاثیرگذار خواهد بود. شرایط اقتصادی باید به نوعی باشد که یک معلم احساس کند در قشر متوسط جامعه زندگی میکند و همه تمرکز خود را بر روی کلاس درس و آموزش دانشآموزان بگذارد. اگر این مشکلات همچنان ادامه داشته باشد باید بگوییم طرح رتبهبندی معلمان تاثیری در روند بهبود وضعیت آموزشی نخواهد داشت.
رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در تشریح جلسه دیروز (سه شنبه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد و چند نفر از نمایندگان سوالاتی داشتند که در ر ابطه با موضوعات مختلف بحث شد و یک سری از مسائل منطقهای نیز مطرح شد.
وی با بیان اینکه از جمله موضوعات مطرح در جلسه امروز کمیسیون آموزش بحث رتبه بندی معلمان بود، تصریح کرد: بعضی از نمایندگان از پاسخ سوالاتشان قانع شدند و بعضی از نمایندگان نیز برای مدتی زمان تعیین کردند.
نماینده مردم آمل در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در جلسه امروز بحث رتبه بندی معلمان مطرح شد که طبق گفته وزیر آموزش و پرورش آیین نامه اجرایی رتبه بندی را تقریبا آماده کرده اند و قرار است که ابتدا در مراکز استانها و ستادها اجرایی کنند و بعد از اینکه در استانها و ستادها اجرایی شد به سرعت در سطح کشور اجرایی و عملیاتی شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰