پشت پرده کدهای دستوری برای تخریب همراه اول/ لزوم واکنش نهادهای متولی

Print Friendly, PDF & Email

در این خبر اینگونه القا می شود که همراه اول سال قبل از برخی مشترکین خود اضافه برداشت داشته است که می توان با این کد دستوری با همراه اول تسویه کرد. در ادامه ی این خبر سراسر تناقض آمده که عدم اطلاع رسانی همراه اول نسبت به این اضافه برداشتها سبب شده تا آنها این راه حل را برای مشترکین خود در نظر بگیرند.

کد خبر : 25
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 - 11:40
پشت پرده کدهای دستوری برای تخریب همراه اول/ لزوم واکنش نهادهای متولی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان تنها با شماره گیری ستاره مربعی که سال قبل در ایام عید فطر موجب شد تا مشترکین همراه اول حسابی متضرر شوند و وقتی مبلغ بدهی را در فیشهای خود می دیدند حسابی گلایه مند شدند که چرا این اتفاق افتاده زیرا تنها کاری که صورت گرفته بود شماره گیری یک کد دستوری بود که از طرف برخی کانالها و افراد منتشر شد تا حسابی مشترکین خطوط دایمی را شگفت زده کند. همراه اول در همان روزها با اینکه مسئولیتی در این زمینه نداشت تمام مبالغ درج شده روی قبوض مشترکین خود را که از طریق شماره گیری آن کد دستوری به وجود آمده بود تقبل کرد. این یک نمونه از هزاران اتفاقی است که این روزها سودجویان به طرق مختلف در حال انجام آن هستند. در دنیای ارتباطات پی بردن به صحت یک موضوع اصلا کار سختی نیست خصوصا وقتی پای ساز و کار مجموعه های بزرگ و خدمات آنها در میان باشد می توان با یک جستجوی ساده از آن اطلاع درست پیدا کرد. اتفاقی که سال قبل برای عده ای از مشترکین همراه اول افتاد به خوبی نشان می دهد عده ای با راه انداختن یک جریان خاص سعی در بدنام کردن و تخریب فعالیتهای همراه اول دارند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. این قضیه زمانی رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد که می بینیم برخی از خبرهای مشابه این روزها در کانالها و گروههایی در حال دست به دست شدن است که اگر نگاهی به اعضای آن بیندازیم به افراد حقوقدان و برجسته ای برخورد می کنیم.

در روزهای گذشته خبری که این بار هم از طریق کد دستوری هدف گیری شده در فضای مجازی خبرساز و از مشترکین می خواهد تا با شماره گیری *۱۰*۱۱۷#  مبلغ بستانکاری خود را به طریقی که اعلام می شود از همراه اول دریافت کنند. در این خبر اینگونه القا می شود که همراه اول سال قبل از برخی مشترکین خود اضافه برداشت داشته است که می توان با این کد دستوری با همراه اول تسویه کرد. در ادامه ی این خبر سراسر تناقض آمده که عدم اطلاع رسانی همراه اول نسبت به این اضافه برداشتها سبب شده تا آنها این راه حل را برای مشترکین خود در نظر بگیرند. با توجه به بازاری که این روزها دلالان در دنیای ارتباطات برای خود دست و پا کرده اند و ضعفی که به دلایل مختلف برای برخورد با آنها وجود دارد از مشترکین خطوط دائمی همراه اول خواسته می شود که بدون صحت سنجی از هر اقدامی که مرتبط با نوع خدمات و تسهیلات همراه اول است دست نگه دارند و درباره ی موضوعات مختلفی که مطرح می شود به درگاه همراه اول که قاعدتاً در این باره طبق وظایف اطلاع رسانی می کند مراجعه کنند تا از منبعی مطمئن نسبت به خروجی خبر اطمینان حاصل کنند.

اما جزئیات این کد دستوری جدید که این روزها در حال مخابره شدن است چیست؟

*۱۰*۱۱۷# در واقع کد افزایش اعتبار میان دوره ای است که به مشترکین این امکان را می دهد که اگر تا چند وقت قبل به سبب نوع فعالیتشان سقف تعیین شده ای از اعتبار قطع میان دوره را داشتند با شماره گیری این کد نسبت به افزایش آن اقدام کنند و این موضوع هیچ ربطی به بستانکاری ندارد. به عنوان مثال اگر مشترکی قبلا با رسیدن به سقف ۱ میلیون ریال طی مدت میان دوره شاهد یکطرفه شدن خط خود بود می تواند با این کد دستوری آن را افزایش دهد بدیهی است این ماجرا با استفاده ی رایگان از خدمات همراه اول تفاوت دارد. موضوع بعدی که نباید مشترکین از آن غافل شوند بر خط بودن کلیه ی حسابهای خطوط دائمی است و اگر اضافه پرداختی به هر شکلی انجام شده باشد بلافاصله لحاظ می شود و اصلا نیازی به گرفتن کد دستوری خاصی نیست.

 شبکه های اجتماعی این روزها جولانگاه افرادی شده که با روی آوردن به روشهای غیراخلاقی دست به تشویش اذهان عمومی می زنند و هنوز مشخص نیست که این افراد چه مطامعی را دنبال می کنند اما آنچه که به وضوح قابل دریافت است مسئله ی برخورد با آنهاست. متولی پایش محتوا در این شبکه ها قبلا وزارت ارشاد بود اما در حال حاضر شاهد شکل گیری دوباره ی اخبار مجهول هستیم که با هدف تخریب و اخلال در نظم جامعه به صورت قارچ گونه ای در حال تکثیر است. مسئولیت برخورد با این افراد بر عهده ی کدام سازمان است تا مشخص شود که این عده چه منفعتی از سیاه نمایی می برند؟ اگر برخی مشترکین با وجود همه ی اطلاع رسانی هایی که صورت می گیرد در دام این افراد گرفتار شوند چه کسی مسئول است؟ چرا یکبار به صورت مشخص یک نهاد خاص مسئول برخورد با چنین رفتارهایی در شبکه های اجتماعی نمی شود تا به محض انتشار اخبار دروغ که برخی از آنها جنبه ی امنیتی دارند بساطشان برچیده شود؟ در اوضاع و احوالی که جامعه بیشتر از همیشه به آرامش نیاز دارد همسو شدن عده ای با بیگانگان و معاندان آیا جز با هدف تضعیف کشور است که از برخورد قاطعانه با آنها امتناع می شود؟ اعتماد و اطمینان مردم بر این است که هر مسئله ای که به کشور آسیب وارد کند از سمت دستگاههای ذیربط پذیرفتنی نیست و طومار آن پیچیده می شود حالا در شرایط خاص اقتصادی عده ای به مال مردم تعرض می کنند و از همراه اول و یا هر سازمان و برند دیگری بهره برداری می کنند و به نظر می رسد که این افراد معلوم الحال باید به دست قانون سپرده شوند تا اولا مشخص گردد که به چه منظوری دست به چنین اقدامات زشتی می زنند و دوماً پشت ماجرای این دست درازیها به مال مردم چه کسانی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.