سرمایهگذاری، رشد فروش، افزایش درآمد و ...؛
دلایل بهبود عملکرد شرکتهای گروه مالی گردشگری
به گزارش وقت خبر، هلدینگهای وشرکتهای گروه مالی گردشگری در سالهای اخیر با سرمایهگذاری در بخشهای مختلف توانستند جزو شرکتهای برتر قرار بگیرند به طوری که بانک گردشگری در جمع پیشروترین شرکتها و هلدینگ نگین گردشگری در صدر شرکتهای با بیشترین رشد قرار گرفته و شرکت احیا استیل فولاد بافت با جهش فروش خود را به صد شرکت برتر نزدیک کرده است.
بنا بر این گزارش، این گروه که در زیرمجموعه خود ۸ هلدینگ دارد، در عملکرد یک سال اخیر، فوقالعاده ظاهر شد به طوری که بانک گردشگری امسال در بیست و سومین دوره همایش شرکتهای برتر ایران نسبت به سال گذشته ارتقای ۱۸ پلهای داشت.
هلدینگ اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان نیز با ۹۲ پله ارتقا در فروش در بین ۸۷ شرکت برتر قرار گرفت که دلیل آن رشد بالای ۱۰ هزار میلیارد تومانی و تغییر قابل توجه نسبت به سال قبلتر در گروه شرکتهای با بیشترین صعود بود. همچنین شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز در یک سال گذشته توانست حدود ۹۰ درصد فروش خود را افزایش دهد و با ثبت عدد ۶۵۰۰ میلیارد تومان در صدر گروه دومین ۱۰۰ شرکت برتر قرار بگیرد.
این گزارش حاکیست: گروه مالی گردشگری در سالهای اخیر سبد متنوعی از سرمایهگذاری در پروژههای بزرگ اقتصادی ایجاد کرده و حالا فصل برداشت آن رسیده است، اما چه اقداماتی باعث شده بانک گردشگری به عنوان یک بانک خصوصی که در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده اینگونه روند پیشرفت را به سرعت طی کند؟ در واقع نه تنها پروژه بانکداری دیجیتالی و ارائه خدمات بانکی الکترونیکی باعث کاهش هزینههای آن شده، با توسعه فعالیتهای آنلاین و طرحهایی از سال گذشته در تمام ۱۰۰ شعبه خود در سراسر کشور آغاز کرده که امکان استفاده از ترانسفر فرودگاهی، تخفیف در بهای هتلهای فرودگاهی و همچنین خدمات اپلیکیشن tobank و … ارائه کرده است. همین مسئله باعث شده درآمد گروه مالی گردشگری ارتقا یابد؛ به طوری که در ۹ ماهه امسال تنها درآمد حاصل از تراکنشهای بانک ۸۸ درصد افزایش یابد و همین عملکرد بانک باعث شده سود انباشته ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشدی بیش از ۲۰۰ درصد داشته باشد و به ۵۲۹ میلیارد تومان برسد.
همچنین با توجه به اینکه بانک گردشگری در یک سال اخیر برای پرداخت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش به صاحبان واحدهای تجاری اعلام آمادگی کرد، در ۹ ماهه امسال درآمدهای حاصل از تسهیلات و اوراق بدهی را به ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۰۰ درصدی داشت که سبب ارتقاء جریان مالی در این بانک شد.
بانک گردشگری با افزایش سرمایه از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان قابلیت ویژه برای سرمایه گذاری به وجود آورد و داراییهای شرکت از ۸۸ هزار میلیارد تومان در دوره مجمع عمومی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان در مقطع کنونی رسید.
از سوی دیگر بانک گردشگری در سالهای اخیر با اجرای کمپینهای اعتمادساز توانسته منجر به جذب بیشتر سپردهگذاران شود و در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده در این بانک وجود دارد در حالی که سال گذشته این رقم حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود؛ همین مساله علاوه بر اینکه کمک میکند تا خدمات بانکداری خود را توسعه دهد، زمینه برای سرمایه گذاریهای بانک را هم بیشتر میکند و گزارشهای ۹ ماهه امسالاش این موضوع را تایید میکند که این بانک ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید داشته است.
در حال حاضر بانک گردشگری با نماد “وگردش” در بازار سرمایه هم مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است، به طوری که اندیکاتور مک دی روند ورود سرمایه به بانک در چند وقت اخیر را مورد تایید قرار میدهد و این مساله ناشی از افزایش سودسازی بانک در ۹ ماهه امسال بوده است؛ همچنین در آخرین گزارش بانک به ازای هر سهم حدود ۳۲ تومان سود اعلام شده؛ در حالی که این میزان سودسازی سال گذشته در ۱۲ ماهه ثبت شده بود، به همین دلیل پیش بینی میشود در مجمع امسال سود هر سهم بانک گردشگری نسبت به سال قبل رشدی ۵۰ درصدی خواهد داشت.
برچسب ها :گروه مالی گردشگری
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰