در آخرین نشست خبری گروه بهمن محصولات جدید این گروه معرفی شد؛

از نسخه دیگنیتی دریم تا خودروی هیبریدی و کامیون ۳.۵ تن باری

محمد ضرابیان مدیر عامل بهمن موتور می‌گوید سال ۱۴۰۲ تیراژ تولید فیدلیتی به روزانه یکصد دستگاه می‌رسد و در همین سال تیراژ تولید به ۵۷ هزار دستگاه تولید خواهد رسید.
کد خبر : 23101
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اسفند 1401 - 15:14
از نسخه دیگنیتی دریم تا خودروی هیبریدی و کامیون ۳.۵ تن باری
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، همچنین در بخش واردات یا خودرو‌های CBU بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دستگاه واردات خواهیم داشت.

محمد ضرابیان تایید کرد که نسخه جدید دیگنیتی دریم (XB۱) سال ۱۴۰۲ به بازار می‌رسد و این خودرو در حقیقت یک خودروی دو دیفرانسیل لوکس محسوب می‌شود.

بهمن موتور نیز افق ۵ ساله تیراژ ۲۶۰ هزار دستگاهی را برای خود در نظر گرفته است. این گروه بهمن توسعه را در دستور کار خود قرار داده. علی پورابراهیم عضو هئیت مدیره بهمن موتور در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن از تداوم رویکرد‌های توسعه گرا در سال ۱۴۰۲ خبر داده و می‌گوید: قطعه زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار خریداری شده که به بهمن موتور ۲ ملحق می‌شود. وی در همین رابطه افزود: در ۵ سال آینده با تیراژ ۲۶۰ هزار دستگاه دست پیدا خواهیم کرد.

علی پور ابراهیم در خصوص دیگر اهداف توسعه‌ای این شرکت گفت: خطوط بدنه گسترش یافته و در سال ۱۴۰۲ بدنه فیدلیتی به طور کامل در ایران تولید می‌‎شود.

داخلی سازی و طراحی پلفترم‌‎های داخلی از دیگر اهداف بهمن موتور است که چندی پیش در حضور شهردار تهران مرکز تحقیقات بهمن موتور محل احداث مرکز تحقیقات بهمن موتور تعیین شد. طبق اعلام مدیران این مجموعه، ماموریت مرکز تحقیقات «افزایش داخلی سازی و طراحی پلتفرم‌های داخلی خودرو» است. علی پورابراهیم در این نشست خبری می‌گوید: «مرکز تحقیقات بهمن موتور مجوز‌های لازم را دریافت کرده و ۷۵۰۰ متر فضای مهندسی به مجموعه اضافه می‌شود.»

پور ابراهیم در پاسخ به سوالی درباره توسعه شرکت تیوان می‌گوید: این شرکت بر روی طراحی و داخلی سازی موتور مطالعات خود را آغاز کرده است و در سال ۱۴۰۲ توانایی مونتاژ موتور فیدلیتی و ریسپکت را کسب خواهد کرد.

محمد ضرابیان در خصوص پیشتازی بهمن در ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت خودروسازی ایران می‌گوید: ما برای ورود خودروی هیبریدی به بازار خودروی ایران برنامه داریم، اما برای آنکه مشتریان بتوانند از این خودرو‌ها استفاده کنند و رضایتمندی داشته باشند باید زیرساخت‌های لازم آن توسط دولت فراهم شود. با این حال با دقت بازار خودرو‌های هیبریدی روز دنیا را رصد می‌کنیم و در صورت تحقق زیرساخت‌ها آمادگی معرفی این محصولات به بازار ایران را داریم.

حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل در این نشست از رفع مشکلات گواهی اسقاط خبر داد. وی در همین رابطه گفت: قانون پرداخت ۱.۵ درصد مبلغ کشنده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اجرایی خواهد شد و مساله نبود گواهی اسقاط برطرف شده است.

گروه بهمن در مسیر توسعه قرار گرفته است

حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل نیز در خصوص برنامه‌های توسعه گرایان این شرکت می‌گوید: به رغم همه تحریم‌ها و سختی‌ها بهمن دیزل توانست به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه تولید خودرو‌های تجاری سنگین و نیمه سنگین دست پیدا کند که بیش از ۱۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد. موضوع مهم در این حوزه خروج بهمن دیزل از وضعیت تک محصولی بود. از طرفی فعالیت‌ها به گونه‌ای بوده که پرسنل از ۶۰۰نفر به ۲ هزار نفر رسیده و با توجه به نیاز بازار در سال بعد ۶۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت. خضری در همین باره از راه اندازی تعمیرگاه مرکزی دیزل در جاده مخصوص در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

پور ابراهیم در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل می‌گوید: این شرکت قبل از خصوصی سازی ۸ هکتار مساحت داشت، اما امروز ۳۲ هکتار مساحت دارد. یک مجموعه خدمات پس از فروش مستقل برای خودرو‌های تجاری در نظر گرفته که تا سال ۱۴۰۳ کل خدمات به این مرکز انتقال می‌یابد که مجهزترین و به روز‌ترین در ایران می‌شود.

 تست سنتر؛ جایی برای جلب رضایت مشتریان بالقوه

بهمن موتور در سال ۱۴۰۱ توانست رتبه اول در فروش و رضایتمندی از خدمات را در تازه‌ترین ارزیابی بدست آورد. این خبر موضوع دیگری بود که محمد ضرابیان در نشست خبری این گروه «با موضوع دستاورد‌های این خودروساز در سال ۱۴۰۱» بیان کرد. وی می‌گوید: بهمن موتور نسبت به سال ۱۴۰۰ در حوزه تولید و فروش تا ۳۵ درصد رشد را تجربه کرد و دو محصول جدید فیدلیتی پرستیژ و یک SUV جدید به سبد محصولات بهمن اضافه خواهد شد.

بهمن موتور در کسب رضایتمندی مشتری، گام جدیدی برداشته و تلاش دارد خشنودی مشتریان بالقوه خود را نیز بدست آورد. ضرابیان در همین رابطه از راه اندازی مرکز تست خودرو در آینده نزدیک خبر داده و می‌گوید: مرکز تست سنتر برای مشتریان نیز در حال احداث است که مشتریان می‌توانند از نزدیک محصولات را لمس و تست کنند. ضمنا فضایی نزدیک به مجموعه بهمن در جاده مخصوص در نظر گرفته ایم که اختصاص به خودرو‌های وارداتی دارد و استاندارد‌های خاصی خواهد داشت.

ضرابیان در خصوص تناسب کیفیت و قیمت محصولات بهمن موتور می‌گوید: شرکت بهمن موتور در ارزیابی نهاد‌های مستقل به عنوان همواره بهترین نمرات را کسب کرده است، این در حالیست که این شرکت برترین خدمات را با بهترین قیمت و کمترین هزینه به مشتریان خود می‌دهد.

سال ۱۴۰۲ سبد محصولات تجاری متنوع می‌شود

کامیونت فورس ۳.۵ تن، کشنده‌ای با قدرت ۵۶۰ اسب بخار و امپاور BD۳۰۰ با توانایی بار ۱۹ تن محصولاتی است که سال ۱۴۰۲ وارد بازار تجاری می‌شود. این خبر را حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل اعلام کرد.

حسین خضری در همین رابطه می‌گوید: این کامیون تحولی در حوزه تجاری خواهد بود و بهمن دیزل توانست بعد از ۵۰ سال، کامیون مدرن و مطابق با اخرین استاندارد‌های روز دنیا را به تجاری سواران معرفی کند.

ابراهیم افشار در همین رابطه با اعلام خبر تولید اتوبوس ۱۸ متری و اتوبوس ۹ متری (مینی باس) در سال ۱۴۰۲ گفت. وی می‌گوید این تولیدات در شرکت اسنا اتفاق می‌افتد و این شرکت می‌تواند در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها را یاری دهد. وی تولید اسنا را ۱۳۰ دستگاه در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و نوید داد این میزان تولید تا دو برابر در سال جدید افزایش خواهد یافت.

رقابت با محصولات درجه یک اروپایی از اهداف شرکت سیبا در سال ۱۴۰۲ است. ابراهیم افشار در همین رابطه و با تاکید بر اینکه سبد محصولات تجاری بهمن متنوع می‌شود، می‌گوید: شرکت سیبا موتور در سال جدید FAW۵۶۰ را به بازار معرفی خواهد کرد. وی یادآور می‌شود که شرکت سیبا محصول دیگری را نیز به بازار معرفی خواهد کرد. افشار اعلام جزئیات بیشتر از این محصول را به آینده نزدیک موکول کرد.

در همین رابطه حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل در همین رابطه می‌گوید: کامیون BD۳۰۰ محصولی است که در جایگزینی خودرو‌های فرسوده می‌تواند بسیار تاثیر بخش باشد.

نسخه جدید فیدلیتی سال ۱۴۰۲ به بازار می‌آید

پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور این خبر را تایید کرد که خودروی XB۱ سال ۱۴۰۲ وارد بازار می‌شود. این خودرو طراحی سال ۲۰۲۳ است. نوری در همین رابطه می‌گوید: خودروی XB۱ هم در سال بعد به خانواده فیلیتی اضافه خواهد شد. وی ضمن ابراز امیدواری از استقبال بازار این خودرو، به تجربه موفق دیگنیتی پرستیژ اشاره کرد و می‌گوید: دیگنیتی پرستیژ توانست جای خالی خودرویی در این بخش را با توجه به توانمندی‌های خود پر کند. نوری ادامه می‌دهد: بهمن موتور در تلاش است در دو خانواده فیلیتی و دیگنیتی خودروی هیبرید محصولی را داشته باشد.

نشست خبری روه خودروسازی بهمن با موضوع دستاورد‌های این خودروساز در سال ۱۴۰۱ روز ۲۴ اسفند در محل بهمن موتور با حضور مدیران این مجموع برگزار شد. در این نشست خبری محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور، حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل، پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور، علی پور ابراهیم رئیس هیات مدیره شرکت بهمن موتور و ابراهیم افشار به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.