رئیس شورای هماهنگی شرکتهای بیمه خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه:
ضریب نفوذ بیمه در خراسان رضوی بیش از میانگین کشوری است
به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین المل؛ مهدی شریعتی رئیس این شورا و مدیر استان خراسان رضوی بیمه دی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در آستانه هفته بیمه که به میزبانی بیمه دی و با حضور فرید میرموسوی مدیر روابط عمومی این شرکت و دبیر کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد، صنعت بیمه را دارای نقشی اساسی در اقتصاد کشور دانست و افزود: بانک، بیمه و بورس سه موضوع مهمی است که در جریان اقتصاد در سطح کلان کشور نقش موثری دارند.
رئیس شورای هماهنگی شرکتهای بیمه خراسان رضوی هدف اصلی این شورا را فعالیتهای بیمهای در راستای توسعه بازار و افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین مردم اعلام کرد و افزود: حفظ و تقویت سلامت و انجام تعهدات بیمه شدگان از جمله اهداف شورای هماهنگی شرکتهای بیمه در خراسان رضوی است.
شریعتی فر با بیان اینکه توسعه ضریب نفوذ بیمه در استان خراسان رضوی به تنهایی شکل نمیگیرد و این مهم با همکاری همه دستگاهها به خصوص دستگاههای فرهنگی و رسانهها امکان پذیر است، ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود ۱.۹ درصد و در استان خراسان رضوی ۲.۱۵ درصد است. هر چند به نسبت آمار کشوری در شرایط بهتری قرار داریم، اما کافی نیست.
شریعتی فر به ضرورت افزایش ارتباط میان بیمه با نهادها و دستگاههای مختلف اشاره کرد و افزود: در این راستا ارتباط تنگاتنگی با دستگاه قضا، پلیس راهور، اداره کل راهداری و پلیس راه استان داریم.
اعلام برنامههای هفته بیمه
شریعتی در ادامه با اشاره به هفته بیمه از ۷ تا ۱۳ آذر ماه گفت: نواختن زنگ بیمه در مدرسه استقلال در حاشیه شهر مشهد، دیدار با مسئولان از جمله رئیس کل دادگستری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، برگزاری همایش نخبگان صنعت بیمه، برگزاری همایش دانشجویان رشته بیمه، بازدید از شعب بیمه در سطح استان، شرکت در نماز جمعه و … از جمله فعالیتهای برنامه ریزی شده برای این هفته است.
در ادامه این نشست نایب رئیس شورای هماهنگی شرکتهای بیمه خراسان رضوی به ۴ ماموریت اصلی صنعت بیمه در سطح کلان کشور اشاره کرد و افزود: افزایش سلامت جامعه، کاهش ریسک، رشد سرمایه گذاری و آشنایی مردم با ظرفیتهای بیمه، ۴ ماموریت اصلی صنعت بیمه است.
رسانهها از بیمه پرسشگری کنند
دبیر شورای هماهنگی شرکتهای بیمه خراسان رضوی هم در این نشست خبری، با اشاره به اینکه امروزه رسانهها به عنوان رکن چهارم توسعه در جوامع میتوانند به رشد جامعه کمک کنند، گفت: از آنجایی که رسانه میتواند به خوبی بیمه را به مردم معرفی کرده و ضریب نفوذ بیمه در کشور را توسعه بخشد، اما متاسفانه تاکنون در این زمینه ضعیف عمل شده است و در حال حاضر کمتر رسانهای در کشور وجود دارد که به صورت تخصصی از صنعت بیمه پرسشگری کند.
مجید بهرامی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از مردم نسبت به اهمیت بیمههای زندگی برای حفظ و نجات کیان خانواده آگاهی ندارند، افزود: این وظیفه رسانه است که با فرهنگسازی و تبیین این مهم، مردم را جذب بیمه کرده و از طرف مقابل به عنوان مطالبه گر، شرکتهای بیمه را موظف به پاسخگویی کنند.
در ادامه این نشست به پرسشهای خبرنگاران نیز پاسخ داده شد.
برچسب ها :بیمه دی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰