پیگیری رد داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با بهانه‌های واهی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر،موضوع رد شدن داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حالی که نظام آموزشی کشور با کمبود معلم مواجه است، به یک چالش مهم تبدیل شده است. وقتی داوطلبان با مشکلاتی نظیر عدم تایید صلاحیت عمومی و درج کدهای گزینش مواجه می‌شوند، اعتراضاتی به شیوه گزینش مطرح می‌گردد.   رئیس کمیسیون آموزش و

کد خبر : 34391
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 16:50
پیگیری رد داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با بهانه‌های واهی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر،موضوع رد شدن داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حالی که نظام آموزشی کشور با کمبود معلم مواجه است، به یک چالش مهم تبدیل شده است. وقتی داوطلبان با مشکلاتی نظیر عدم تایید صلاحیت عمومی و درج کدهای گزینش مواجه می‌شوند، اعتراضاتی به شیوه گزینش مطرح می‌گردد.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، علیرضا منادی، با تاکید بر اهمیت و حساسیت شغل معلمی، بر لزوم دقت و سخت‌گیری در گزینش معلمان اشاره کرده و در عین حال، رد شدن داوطلبان به دلایل بی‌پایه و اساس را غیرقابل قبول دانسته است.

 

این در حالی است که بسیاری از داوطلبان با تلاش فراوان در آزمون استخدامی شرکت کرده‌اند و انتظار دارند که با رویکرد عادلانه‌ای ارزیابی شوند. به گفته منادی، کمیسیون آموزش موضوع رد داوطلبان با بهانه‌های واهی را پیگیری خواهد کرد.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رد شدن داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با ایرادات و بهانه‌های بی‌پایه قابل قبول نیست، گفت: کمیسیون آموزش موضوع رد داوطلبان آزمون آموزش و پرورش با بهانه‌های واهی را پیگیری می‌کند.

 

علیرضا منادی در واکنش به درج کد ۱۹ گزینش در کارنامه برخی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش مربوط به تائید نشدن صلاحیت عمومی (گزینش) داوطلبان و لزوم گزینش و ارزیابی مجدد آن‌ها گفت: درج کدهای ۱۹ و ۵ گزینش در کارنامه برخی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورشی یعنی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) این داوطلبان مورد تائید قرار نگرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید جذب معلم با سخت‌ترین گزینش‌ها انجام شود،‌ افزود: معلمی شغل حساس و مهمی است و یکسری تعهدات را می‌طلبد لذا انتخاب و گزینش در آن سیاست‌هایی را می‌طلبد و به تبع آن لازم است حرفه‌ای‌ترین و تخصصی‌ترین گزینش برای معلمان و اساتید کشور باشد منتها رد شدن داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش با ایرادات و بهانه‌های بی‌پایه و اساس قابل قبول نیست که در این دوره برای تعدادی از پذیرفته شدگان مطرح شده است.

 

منادی اضافه کرد: بسیاری از داوطلبان آزمون استخدامی تلاش کرده و سخت درس خوانده‌اند پس قابل قبول نیست که آن‌ها را به بهانه‌های بی پایه و اساس از دایره معلمی خارج کنیم. باید به این نکته هم توجه شود که سیستم آموزشی کشور با کمبود معلم مواجه است.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه باید گزینش داوطلبان آزمون استخدامی بر اساس قانون باشد، گفت: رد شدن پذیرفته شدگان به بهانه‌های سلیقه‌ای همچون عکس پروفایل داوطلب پذیرفتنی نیست و انتظار می‌رود چنین مواردی هرچه سریعتر حل شود. البته آقای کاظمی وزیر آموزش و پرورش قول پیگیری و رسیدگی این موضوع را داده و کمیسیون آموزش هم به طور ویژه بحث رد داوطلبان به بهانه‌های واهی را پیگیری می‌کند.

 

نظر شما درباره چالش‌های گزینش داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟ تحلیل‌ها و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.