زنگ خطر ۸ میلیون افغانی یارانه بگیر

علی اصغر عنابستانی، در خصوص حضور غیر رسمی اتباع افغانی در کشور هشدار داد و گفت: با این روند ما دچار آسیب‌های متعدد اجتماعی، امنیتی و اقتصادی شدیم و خواهیم شد.
کد خبر : 34492
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 شهریور 1403 - 9:00
زنگ خطر ۸ میلیون افغانی یارانه بگیر
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر،علی اصغر عنابستانی، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با پشت پرده در خصوص حضور غیر رسمی اتباع افغانی در کشور هشدار داد و گفت:متاسفانه مرزهای شرقی ما کنترل درستی نمی شود و ما دچار مهاجرت بی رویه و بی قاعده و غیر قانونی به ویژه از کشور افغانستان به داخل ایران هستیم و جمعیت های مختلفی از ۵ تا ۸ میلیون تخمین زده می شود که این مسئله متاسفانه یک تهدید و خطر جدی است . با این روند ما دچار آسیب‌های متعدد اجتماعی، امنیتی و اقتصادی شدیم و خواهیم شد. این روند مطلوب نیست و در فضای اجتماعی نگاه می کنیم روز به روز تعداد آنها بیشتر می شود و آماری که غیر رسمی اعلام می شود خیلی بی راه نیست.

 

اولین اقدام برای جلوگیری از افزایش آمار اتباع افغان

 

وی اولین اقدام برای جلوگیری از افزایش آمار مهاجرت اتباع افغانستانی را مسدود کردن مرزها به شکل خیلی دقیق تر دانست و افزود: ما اگر قرار است از تبعات اجتماعی و امنیتی مهاجرت جلوگیری کنیم همین امروز باید وزارت کشور پر نفس و با جدیت برنامه را دنبال کنند و از ورود مهاجرین اضافی شدیدا جلوگیری کند و مهاجرین غیر قانونی را به سرعت اخراج کند.

 

 کنترل دقیق بر مرزها برای جلوگیری از اتباع غیر قانونی

 

وی تاکید کرد: متاسفانه کنترل دقیقی بر مرزها نیست ،مرزبانی و ساختار نیروی انتظامی کنترل دقیق تری انجام دهند تا نیروهای افغان جدیدی به وضعیت فعلی اضافه نشوند و به مرور اخراج شوند. افغانستان کشور با ثباتی شده و مجموعه حاکمیت افغانستان کشور خودش را اداره می کند و هیچ دلیل منطقی برای مهاجرت نمی بینم و وضعیت کار اینجا بهتر است و درآمد زایی می کنند و می فرستند افغانستان؛ دلیل نمی شود آنها می خواهند نفع ببرند و ضررش به کشور و مردم ما برسد .اقتصاد ما مبتنی بر یارانه و ما به حداقل ۶ و ۷ میلیون افغانی یارانه نان ، بنزین و انرژی می دهیم و اینها از جیب مردم کشور ما می رود.

 

ضرورت تشکیل سازمان ملی مهاجرت

 

عنابستانی بر ضرورت تشکیل سازمان ملی مهاجرت تاکید کرد وافزود: متاسفانه مسئله مهاجرت که بسیار مهم است در وزارت کشور در حد یک اداره کل است که اصلا پذیرفته نیست و باید سازمان ملی مهاجرت ایجاد شود تا کارهای مربوط به مهاجرین به سرعت انجام شود. متاسفانه قانون تشکیل سازمان ملی مهاجرت در مجلس یازدهم مطرح بود و چندین بار در صحن مطرح شد اما به نهایت نرسید و مجلس دوازدهم با اولویت خیلی فوری در دستور کار بگذارد و سازمان ملی مهاجرت تشکیل شود و ورود و اقامت در ایران قاعده مند شود و با ضوابط دقیق و مشخصی بگیرد و این سازمان با سرعت تشکیل شود.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در مجلس یازدهم تشکیل سازمان ملی مهاجرت به سرانجام نرسید، گفت: تشکیل سازمان ملی مهاجرت در صحن مجلس یازدهم مطرح بود وذ مرتب در صحن دنبال میشد و در دستور کار بود و اما فرصت رسیدگی نشد.

 

عنابستانی در پایان تاکید کرد: ما باید مسئله مهاجرت را جدی بگیریم و به صورت کامل و تمام قد نباید تهدید بدانیم و بلکه آن را به فرصت تبدیل کنیم و از افرادی که دارای شرایطی همچون سرمایه گذاری، دانش فنی و تحصیلات هستند، استفاده کنیم ولی وضعیت فعلی مهاجرین افغان قابل پذیرش نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.