۲۵۰۰۰ روستایی با کمک بانک صادرات ایران خانه ساختند

​ کمک به نوسازی و احداث مسکن به ویژه در مناطق دورافتاده روستایی، از جمله مهمترین مأموریت‌های نظام بانکی است و بانک صادرات ایران نیز دراین راستا طی شش ماه سال جاری بیش از ۲۵۰۰۰ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.
کد خبر : 35636
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 11:37
۲۵۰۰۰ روستایی با کمک بانک صادرات ایران خانه ساختند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تعداد متقاضیان دریافت‌کننده تسهیلات مسکن روستایی از این بانک در شش ماه ابتدای سال جاری به ۲۵ هزار و ۴۵۹ فقره رسید که بر این اساس بیش از ۴۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال در این مدت پرداخت شده است. این میزان در قالب تبصره ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در گزارش بانک مرکزی از ۸۴ هزار میلیارد ریال فراتر رفته و رتبه سوم بانک‌های کشور در توجه به مسکن روستایی را به خود اختصاص داده است.

مجموع تسهیلات پرداختی نظام بانکی برای کمک به نوسازی و بهسازی و احداث مسکن روستایی در قالب این قانون تا نیمه سال جاری از ۵۹۴ هزار میلیارد ریال نیز گذر کرده و بیش از ۲۳ درصد تسهیلات اعطایی بخش مسکن نظام بانکی را به خود اختصاص داده که نشان از اهمیت مسکن روستایی در تخصیص اعتبارات بانکی دارد.

کمک به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در قالب تسهیلات حمایتی نظام بانکی و البته مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها، از سال‌های آغازین اقتصاد مقاومتی، از جمله سرفصل‌هایی است که در کنار وام ازدواج، مشاغل‌خانگی، بنگاه‌های کوچک و زودبازده، مسکن شهری، درمان، ضروری و سایر وام‌های خرد مورد نیاز مردم مورد توجه بوده و با این رویکرد اهمیت ایمن‌سازی و احداث مسکن روستایی بیش از گذشته مورد توجه بود که نتایج قابل توجهی نیز به دست آمده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.