ارائه بیش از ۴۰۰ سرویس در بستر بانکداری باز بانک ملت (بانکیما)

بانک ملت در راستای توسعه زیرساختهای نوین بانکداری دیجیتال، با راهاندازی سامانه بانکیما، بستر بانکداری باز خود را با رویکردی پلتفرممحور در اختیار کسبوکارهای دیجیتال قرار داده که با استقبال فینتکها و شرکتهای فناوری رو به رو شده است.
بانکیما امکان بهرهبرداری از خدمات بانکی را بهصورت API و با تکیه بر استانداردهای جهانی از جمله PSD۲ فراهم و با رعایت الزامات امنیتی پیشرفته، محیطی ایمن، پایدار و مقیاسپذیر را برای اتصال سیستمهای کسبوکارها به بانک ملت ایجاد کرده است.
از مهمترین سرویسهای ارائه شده در بانکیما میتوان به سرویسهای استعلامی (استعلام کد شبا، استعلام تراکنش، استعلام ثبتاحوال …)، چک و سفته (درخواست صدور چک، ثبت ظهرنویسی، استعلام وضعیت سفته…)، خدماتی و ارزش افزوده (پرداخت قبض، استعلام قبض با شناسه، گزارش تراکنش قبض…)، سپرده (مشاهده گردش حساب، مشاهده موجودی، خرید با تأیید مستقیم…)، تسهیلات (مشاهده وضعیت تسهیلات، دریافت اطلاعات اقساط…)، انتقال وجه داخلی و بینبانکی (حواله پایا، ساتنا، حواله پل…) و تبدیلی و تطبیقی (تطبیق کد ملی با شماره حساب، تطبیق شماره حساب و موبایل…) اشاره کرد.
سامانه بانکیما تاکنون با شرکای تجاری متعددی همکاری داشته است و به عنوان یکی از پرکاربردترین بسترهای بانکداری باز کشور شناخته میشود که با ارائه مستندات کامل فنی، پنلهای اختصاصی، مدلهای کارمزدی متنوع، محیط تست و پشتیبانی تخصصی از توسعهدهندگان امکانات متعددی را در اختیار کسبوکارهای متصل به بانک ملت قرار میدهد.
تمامی اطلاعات مرتبط با سرویسها و نحوه بهرهبرداری و ثبت درخواست همکاری و استفاده از خدمات بانکداری باز از طریق درگاه رسمی بانکیما در دسترس شرکای تجاری قرار گرفته است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰