توقف دستورالعمل احراز هویت کاربران برای انتشار آنلاین آگهی
موضوع الزام کاربران سایتهایی چون دیوار، شیپور و باما به احراز هویت برای ثبت آگهیهای خودرو و مسکن، که قرار بود از دیروز اجرایی شود فعلا متوقف شده است و رایزنیها با مقامات قانونی ادامه دارد.
به گزارش وقت خبر، کسب و کارهای انتشار آگهی آنلاین از صدور دستورالعملهای قانونی، بدون مشورت با آنها گلایه دارند؛ یکی از جدیدترین این تصمیمات که قرار بود از دیروز اجرایی شود، احراز هویت آگهیدهندگان در سامانه امتا بود.
برخی کارشناسان نگران بودند که اجرای شتابزده این تصمیم و ایجاد ابهام و پیچیدگی در احراز هویت کاربران، آنها را از سایتهای انتشار آنلاین آگهی دلزده کند و به سمت پلتفرمهای غیرقابل نظارت سوق دهد.
بر اساس نامه دادستانی به اتحادیه کسب و کارها مجازی، این دستورالعمل قرار بود از دیروز اجرایی شود اما آنگونه که رسانهها گزارش دادهاند، این موضوع فعلا متوقف شده است.
به گزارش پیوست، پیگریهای نهادهای صنفی از جمله سازمان نظام صنفی رایانهای و اتحادیه کسبوکارهای مجازی برای رایزنی در این زمینه با دادستانی و دیگر تصمیمگیران ادامه دارد. مدیران کسبوکارهای آنلاین معتقدند انحصار احراز هویت با یک سامانه و خارج شدن کاربر از پلتفرم برای هویتسنجی در یک سایت دیگر، ضربه بزرگی به کسبوکار آنها میزند.
بر اساس این گزارش، بررسیهای سازمان نظام صنفی رایانهای نشان میدهد که پلتفرمهای موفق انتشار آگهی در دنیا، برای احراز هویت کاربران خود از شماره تلفن کاربر استفاده میکنند. در هیچکدام از این پلتفرمها کاربر برای احراز هویت از فرایند ثبت آگهی خود نمیشود. براساس بررسیهای این کمیسیون از آنجایی که هر سیم کارت به اسم یک شخص معین صادر شده، فرایند احراز هویت بدون کمترین پیچیدگی و مشکل سمت کاربران انجام میشود. در حالی که در روش پیشنهادی کنونی توسط «امتا» کاربر از مسیر ثبت آگهی خود خارج شده که این امر چالش زیادی برای کاربران ایجاد خواهد شد.
تحمیل هزینه و ضرر به کسب و کارها
نیما اشرفزاده مدیر بازاریابی سایت شیپور نیز در گفتگو دیجیاتو گفته است که از زمان صدور این نامه، آنها و چندین کسب و کار آنلاین دیگر خواستار برگزاری جلساتی پیرامون موضوع سامانه امتا با مقامات مسئول شدهاند اما هیچ یک از نامهها پاسخ شفافی دریافت نکرده است.
او میگوید آنها نمیدانند درباره مشکلاتی که اجرایی شدن این طرح دارد، باید با چه کسی صحبت کنند. وی درباره همین مشکلات میگوید: «در وهله اول، با اجرایی شدن این طرح قرار است مشتریان از پلتفرم ما خارج شوند و در سامانه امتا احراز هویت شوند و دوباره به پلتفرم ما برگردند؛ این اتفاق که کاربر ما از مجموعه خارج شود و درگیر یک فرایند دیگر شود، قطعا به رابط کاربری پلتفرمها آسیب خواهد زد و مشتریان را کمتر خواهد کرد. با اعطای یک API به راحتی میتوان جلوی چنین مشکلی را گرفت و دسترسی به ما داده شود تا بتوانیم در آن واحد این احراز هویت را انجام دهیم.»
اشرف زاده تاکید دارد که این API نباید مانند سامانه شاهکار هزینهای داشته باشد چرا که بسیاری از شرکتهای فعال در این حوزه یا به سوددهی نرسیدهاند یا مانند شیپور بعد از چندین سال ضرر تازه به سوددهی رسیدهاند و پرداخت این هزینهها برایشان بسیار سنگین تمام خواهد شد.
از سوی دیگر «محمد حسن فرازمند»، مدیر بازاریابی باما نیز اجرایی شدن چنین طرحی با شرایط کنونیاش به کسبوکارها ضربه خواهد زد. او در گفتگو با دیجیتاتو تاکید کرده است که هیچ کسب و کاری با مساله مهمی مانند احراز هویت مخالف نیست اما این مساله را باید اصولی پیش برد تا بتوان تمام بازیگران آنلاین کشور را همراه کرد.
برچسب ها :احراز هویت کاربران ، انتشار آنلاین آگهی ، دیوار
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰