افزایش خودسرانه قیمت لبنیات از سوی تولید کنندگان

عدم تصمیم گیری دولتی ها برای تعیین نرخ لبنیات منجر به افزایش خودسرانه این محصولات گردید
کد خبر : 11572
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1400 - 23:49
افزایش خودسرانه قیمت لبنیات از سوی تولید کنندگان
Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی انجمن صنایع لبنی: از آنجایی که برنامه ای برای افزایش قیمت لبنیات وجود نداشت، تصمیم گرفتیم قیمت ها را افزایش دهیم.

به گزارش وقت خبر، محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی اظهار داشت: به علت اینکه مصوبه ای برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد، و با توجه به گران شدن قیمت شیر خام به طور رسمی ما نیز مجبور به افزایش قیمت محصولات خود هستیم.

ایشان تصریح کرد افزایش قیمت شیرخام، خارج از اراده کارخانه‌های صنعت لبنیات است؛ اما چون فضا میان شرکت‌ها رقابتی است و از حالت قیمت‌گذاری دستوری خارج شده است. افزایش قیمت‌ها همواره کمتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود؛ هرچند علاج کار نه در سرکوب قیمت و رقابت؛ بلکه در تقویت قدرت خرید مردم است. همین امر منجر به مذاکره مستقیم شرکت های لبنی با دامداران شده است و این شرکت ها با قیمت های توافقی اقدام به خرید شیرخام می‌کنند.

عدم تصمیم گیری درباره قیمت لبنیات منجر به تعطیلی کارخانه های لبنی خواهد شد

با افزایش بیش از ۵۰ درصدی شیر خام، طبیعی است قیمت محصولات لبنی نیز متأثر از آن افزایش یابد. سخنگوی انجمن صنایع لبنی در ادامه افزود: انجمن، نامه های رسمی به رئیس جمهور، وزیر صنعت، وزیر کشاورزی و ستاد تنظیم بازار نوشته است؛ اما هیچ نتیجه ای برای افزایش قیمت لبنیات نداشت. در نتیجه تصمیم گرفتیم خودمان بر اساس شرایط بازار عمل کنیم.

بنی طبا در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولین حقوق می گیرند که در این شرایط تصمیم بگیرند؛ اما با عدم تصمیم گیری ما را در شرایط معلق نگه داشتند و ما نمی توانستیم تا زمان تصمیم گیری دولتی ها کارخانه های لبنی را تعطیل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.