بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد در مجلس شورای اسلامی

با توجه به سوابق وزیر پیشنهادی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خاندوزی را واجد صلاحیت جهت تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کردند
کد خبر : 11973
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 17:52
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد در مجلس شورای اسلامی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، امروز مجلس شورای اسلامی جلسه علنی خود را با بررسی سوابق و صلاحیت های وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی برگزار کرد.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد بررسی صلاحیت آقای سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی توسط کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به استناد اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه فهرست وزرای پیشنهادی دولت به منظور اخذ رأی از مجلس، برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی در دستور کار قرار گرفت.

در نهایت این کمیسیون با بررسی صلاحیت، انطباق مدارک و سوابق و برنامه های وزیر و تطبیق آن با اسناد بالادستی، خاندوزی را برای تصدی این سمت واجد صلاحیت دانست. در ادامه نیز نمایندگان مجلس دلایل موافقت و مخالفت خود را با وزیر پیشنهادی اعلام و در این ارتباط به ایراد سخنرانی پرداختند.

اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اقتصاد در مجلس

برخی از نمایندگان مجلس از جمله مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان و محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان با ارائه برخی از توضیحات به دفاع از انتخاب خاندوزی جهت سمت پیشنهادی پرداختند.

مهدی طغیانی: کسی بهتر از دکتر خاندوزی نداریم که بتواند به اقتصاد اسلامی مسلط باشد. شناختی که ایشان از مدیران اجرایی دستگاه های حوزه اقتصادی دارد، می تواند در عملکرد موفق وزارت امور اقتصادی بسیار کمک کند.

محمدرضا پورابراهیمی: دو شرط برای آقای خاندوزی داریم؛ سلامت در انجام امور و کارآمدی در انجام وظایف. موقعیت استثنایی برای مجلس و کشور پیش آمده تا فردی از درون مجلس به عنوان وزیر اقتصاد برگزیده شود.

سپس برخی دیگر از نمایندگان از جمله مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر با ارائه برخی دلایل، مخالفت خود را با وزیر پیشنهادی اعلام کردند.

مهرداد ویس کرمی: برادر عزیزم آقای خاندوزی استادیار رشته اقتصاد است و سرآمد و صاحب نظر نیست.

محمود عباس زاده مشکینی: اقتصاد یک علم شناخته شده است. در وضعیت موجود باید مشخص شود نرخ رشد اقتصادی در چهار سال آینده به کجا می رسد. در بحث وزرای اقتصادی یک تیم مشروط معرفی شده است.

دفاعیات خاندوزی از برنامه های ارائه شده خود در مجلس 

سید احسان خاندوزی در تشریح برنامه ها و اقدامات خود گفت: دولت سیزدهم بدون امید بستن به کدخدا و بکارگیری نخبگان در تقابل تاریخی خود پیروز خواهد شد. به کمک صاحبان تجربه و بدنه وزارتخانه، وزارت اقتصاد را با آرایش تحریم ناپذیری نوسازی می کنیم. ایشان افزود مأموریت بلند ملت و وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم ارتقاء سطح وزارت اقتصاد و دارایی در دولت است.

وی در ادامه گفت: با ایجاد ساختارهای نوین و هوشمند سعی در ترمیم و نوسازی ساختارهای معیوب خواهیم داشت. این عمل جزء ضرورت های اداره عاقلانه اقتصاد در شرایط کنونی است. دشمن اتاق جنگ خود را خزانه داری امریکا قرار داده است. بنابراین، وزارت اقتصاد باید در خط مقدم خنثی سازی تحریم ها باشد.

حال با توجه به سخنرانی نمایندگان موافق و مخالف در صحن علنی مجلس و ارائه برنامه های خاندوزی برای تصدی این سمت، باید دید آیا مجلس به این وزیر پیشنهادی رأی اعتماد خواهد داد یا خیر؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 21 در انتظار بررسی : 21 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.