عبور از بحران و حرکت در مسیر رشد

Print Friendly, PDF & Email

در حالی که سهم بازار شرکت دخانیات ایران از دست رفته و میزان آن به ۸ درصد از کل بازار دخانی کشور کاهش یافته بود، هدفگذاری برای ارتقاء سهم بازار به میزان ۲۰ درصد از کل بازار مصرف دخانی کشور در نیمه دوم سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر : 9478
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 - 10:07
عبور از بحران و حرکت در مسیر رشد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر,  در راستای کسب سهم ۲۰ درصدی از بازار، راهبردهای عملیاتی شامل بازاریابی، توزیع و فروش اثربخش، تامین به موقع مواد اولیه توتونی و غیرتوتونی و تامین منابع بهینه مالی برنامه‌ریزی شد.

اکنون پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از برنامه‌ریزی‌های انجام شده پایداری و توسعه نسبی در وضعیت کلی شرکت دخانیات ایران حاصل شده است.

بهبود روند تولید و فروش در سال ۹۹

مقایسه تطبیقی عملکرد کمّی میزان تولید و فروش شرکت دخانیات ایران طی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نشان می‌دهد، تولید سیگارت ملی از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیون نخ در سال ۹۸ با رشد ۴۹ درصدی به ۹ هزار و ۷۸ میلیون نخ در سال ۹۹ رسیده است.

فروش سیگارت نیز از ۷ هزار و ۲۷۱ میلیون نخ درسال ۹۸ با رشد ۲۳ درصدی به ۸ هزار و ۹۴۱ میلیون نخ در سال ۹۹ افزایش یافته است.همچنین ارزش فروش سیگارت در بازار نیز از ۱۱ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال در سال ۹۸ با رشد ۴۵ درصدی به ۱۶ هزار و ۹۲۱ میلیاردریال درسال ۹۹ رسیده است.

تولید تنباکوی معسل این شرکت در سال ۹۸ حدود ۳۹ تن بوده است که با رشد ۳۱ درصدی درسال گذشته به ۵۱ تن افزایش یافته است. همچنین تولید تنباکوی سنتی از ۷۲۹ تن در سال ۹۸ با رشد ۸ درصدی به ۷۸۴ تن در سال ۹۹ رسیده است.

شرکت دخانیات ایران در سال ۹۹ موفق شد ۳ هزار و ۳۶۶ کارتون تنباکوی معسل را به ارزش ۳۱ میلیارد ریال به فروش برساند. همچنین در سال ۹۸ تعداد ۴۳ هزار و ۵۷۰ کارتون تنباکوی سنتی به ارزش ۷۸ میلیارد ریال به فروش رسیده است که این میزان با رشد ۳۱ درصدی به ۵۶ هزار و ۸۸۹ کارتون به ارزش ۸۸ میلیارد ریال رسیده است.

شرکت دخانیات ایران در سال ۹۸ ، ۴ هزار و ۶۸۸ تن توتون خریداری کرده است که این میزان در سال ۹۹ با کاهش ۳۰ درصدی به ۳ هزار و ۲۸۱ تن رسیده است.

کاهش تناژ خرید توتون و تنباکو

کاهش میزان تناژ خرید توتون و تنباکو با هدف واقعی سازی و هماهنگی در برنامه کشت توتون و تنباکو و استفاده از مازاد موجودی انواع توتون‌های خریداری شده از سال‌های گذشته صورت پذیرفته است. میزان خرید تنباکو نیز از هزار و دویست و سی و پنج تن در سال ۹۸ با کاهش حدود ۳۳ درصدی به ۸۲۲ تن در سال ۹۹ رسیده است.
یکی دیگر از دلایل کاهش خرید توتون و تنباکو توسط شرکت دخانیات ایران در سال ۹۹ متاثر از تصمیمات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور مبنی بر اعطای مجوز بدون ضابطه به بخش خصوصی بوده که به دلیل عدم نظارت کافی، تعدادی از کشتکاران محصولات خود را خارج از پیمان کشت خود با شرکت دخانیات ایران و زودتر از موعد مقرر به بخش خصوصی فروخته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.