لزوم توجه جدی به گیلان در مقابله با ویروس کرونا

Print Friendly, PDF & Email

آنطور که از اخبارها به گوش می رسد ۵۰۰۰ کیت تشخیص ویروس کرونا توسط چین به ایران تحویل داده شده است که با توجه به وخامت اوضاع گیلان و جلوگیری از انتشار این ویروس باید به گیلان و برخی شهرستانهای آن به خصوص نگاه ویژه داشت.

کد خبر : 1471
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 اسفند 1398 - 18:08
لزوم توجه جدی به گیلان در مقابله با ویروس کرونا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“بحث ویروس کرونا در کشور این روزها موضوع مهمی است. مسئله ای که باید با بسیج همگانی و با در نظر گرفتن جمیع جهات نسبت به مقابله با آن اقدام کرد. متأسفانه آمارهای ضد و نقیضی از تعداد مبتلایان و تعداد جان باختگان به گوش می رسد که این مسئله نیازمند بررسی است. استان گیلان سومین استان کشور است که بعد از قم و اراک درگیر این مهمان ناخوانده شد و وضعیت خوبی ندارد. آنچه که بررسیهای میدانی خبرنگار ما از وضعیت بیمارستانهای گیلان حکایت می کند نشان دهنده ی وضعیت جالبی نیست. اقلام بهداشتی برای استفاده یا بسیار با کمبود عرضه مواجه است و یا نایاب شده و این در حالیست که برای چنین وضعیتی باید اقدام عاجل کرد.

آنطور که از بعضی بیمارستانهای گیلان به گوش می رسد وضعیت ضد عفونی کردن بخشهای مختلف به کندی در حال انجام است و در این شرایط البته تعطیلی برخی مطبها سایر بیماران را نیز به بیمارستان کشانده. کمبود مواد ضد عفونی کننده و نیز شلوغی مراکز درمانی سبب شده تا خطر ابتلا به کووید ۱۹ در مراجعه به این مراکز افزایش پیدا کند. نمونه گیری از افراد مشکوک نیز روند  بسیار آرامی دارد و آنطور که از برخی داروخانه ها گزارش می شود قیمت هر ماسک معمولی گاها تا ۸۰.۰۰۰ ریال افزایش پیدا کرده در حالیکه بنا بود توزیع این اقلام به گونه ای باشد که مردم به راحتی آن را تهیه کنند اما گزارشات میدانی خلاف این موضوع را اثبات می کند. ارسال عکسهایی از داروخانه های مختلف تنها یک شهرستان به خوبی نشان می دهد که مردم در تهیه اقلامی مانند دستکش ، ژل ضد عفونی کننده و ماسک با مشکل روبرو هستند.

آنچه که در حال حاضر باید نسبت به آن سریعتر تصمیم گیری کرد قرنطینه کردن و یا تعطیلی ادارات و سازمانهایی است که رفت و آمدهای بیشتری در آنها صورت می گیرد در حالیکه این موضوع علیرغم خطرهایی که می تواند برای سلامت عمومی جامعه به همراه داشته باشد کان لم یکن باقی مانده. از طرفی سفرهای زیاد به گیلان در شرایطی که میزان ابتلا به این بیماری در گیلان رو به افزایش است چالش دیگری را به وجود آورده است. انتظاری که از مسئولین محترم می رود برخورد جدی با احتکار کنندگانی است که اقلامی مانند آنچه گفته شد را در اختیار دارند. شفافیت اصلی ترین رکن اطلاع رسانی در مواقع بحرانی باید باشد که در حال حاضر هیچ مصلحتی در مورد آن جایز نیست زیرا مردم با اطلاع دقیق خواهند توانست اقدامات لازم را زودتر انجام دهند اما اگر سیر اطلاع رسانی در مورد مبتلایان و آمار آن با مشکلی روبرو شود آنوقت حلقه ی انتقال این بیماری با سرعت بیشتری شکل می گیرد و قس علی هذا.

آنطور که از اخبارها به گوش می رسد ۵۰۰۰ کیت تشخیص ویروس کرونا توسط چین به ایران تحویل داده شده است که با توجه به وخامت اوضاع گیلان و جلوگیری از انتشار این ویروس باید به گیلان و برخی شهرستانهای آن به خصوص نگاه ویژه داشت.

از یاد نبریم که گیلان قطب اصلی کشاورزی در ایران است که اهمال در خصوص روند کنترل این بیماری می تواند تبعات زیادی برای کشور به همراه داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.