بانک اقتصاد نوین یا بنگاه معاملاتی املاک

Print Friendly, PDF & Email

در صورتهای مالی ۹ ماهه ی سال جاری بانک اقتصاد نوین به سرمایه گذاری ۴.۱۸۸ میلیارد ریالی در حوزه ی املاک می رسیم که البته رقم دقیق سرمایه گذاری در این حوزه ی طی ۹ ماهه ی ۹۸ به بیش از ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون می رسد.

کد خبر : 1550
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 11:04
بانک اقتصاد نوین یا بنگاه معاملاتی املاک
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“بانکها باید در چهازچوب نظام بانکی بانکداری کنند این جمله شفافترین اصل قوانین بانکی در کشورمان است که متأسفانه گوش برخی مدیران به آن بدهکار نیست و همچنان با سلیقه و تفکر خود به مدیریت گاهاً افتضاح ادامه می دهند. بانک اقتصاد نوین یکی از بانکهایی است که بانک کارآفرین ، سینا ، گروه مالی پارسیان و صندوق بازنشستگی را در جمع سهامداران خود می بیند. این بانک در پایان ۹ ماهه ی ۹۸ زیان ۱۵.۵۸۳ میلیاردی را در کارنامه ی خود می بیند.

بانک اقتصاد نوین در حالی زیان انباشته ی خود را نسبت به پایان سال ۹۷ با افزایش ۱۲۸ درصدی روبرو می بیند که بیش از ۸.۷۴۰ میلیارد ریال آن مربوط به دوره ی ۹ ماهه ی ۹۸ می باشد. اقتصاد نوین که به تازگی برای رهایی از وضعیتی که در آن گرفتارست دست به دامن افزایش سرمایه شده در پایان سال ۹۷ کار خود را با زیان ۶.۸۴۲ میلیارد ریالی به پایان رساند. بدهی ۵۱۲ هزار میلیاردی بانک در کنار زیان ۹ ماهه ی ۹۸ اوضاع را بیش از گذشته برای آن سخت کرده است.

چیزی که باید بیشتر در مورد این بانک به آن پرداخت این است که علیرغم وضعیت موجود با ۱۹ شرکت به بنگاهداری گسترده اقدام کرده که این موضوع می تواند مزید بر علت شرایطی باشد که اقتصاد نوین در آن قرار دارد.

در کنار همه ی این مسائل اما باید به نکته ای اشاره کرد که نشان دهنده ی اوج بی توجهی برخی مدیران بانکی به توصیه های رهبر انقلاب مبنی بر بانکداری بانکها و توصیه ی بانک مرکزی است. در صورتهای مالی ۹ ماهه ی سال جاری بانک اقتصاد نوین به سرمایه گذاری ۴.۱۸۸ میلیارد ریالی در حوزه ی املاک می رسیم که البته رقم دقیق سرمایه گذاری در این حوزه ی طی ۹ ماهه ی ۹۸ به بیش از ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون می رسد.

در شرایطی که این بانک اصلا اوضاع مناسبی ندارد و رقمهای درج شده در آخرین صورت مالی قویا این مسئله را نأئید می کند لزوم چنین سرمایه گذاریهایی چیست؟ آیا لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در املاک هیچ ارتباطی به حوزه ی بانکداری نداشته و تنها سبب توسعه ی بنگاهداری در نظام بانکی می شود؟ آیا درک این موضوع آنقدر باید برای برخی مدیران سخت باشد که در مورد آن اقدامی انجام نمی گیرد؟

در گزارشات بعدی از سایر مواردی که این بانک را در خطر بالقوه قرار داده خواهیم گفت اما تا ادامه ی گزارشات منتظر توضیح شفاف مدیران آن راجع به سرمایه گذاری در املاک خواهیم ماند تا مشخص شود که چرا بانکی علیرغم همه ی تأکیدات به چنین کاری اقدام کرده است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.