باج وزارت کار به خانه محجوب

به گزارش “وقت خبر“رسانه های دولتی به طرق مختلفی اداره می شوند اما نکته ای که در این مورد وجود دارد تأکید بر این مسئله است که دولت نباید در کسب و کار رسانه حضور داشته باشد. این موضوع سبب می شود که رسانه ی دولتی که از پول مردم ارتزاق می کند رسالت اصلی خویش را فراموش کرده و به محلی برای چاپ آگهی های تبلیغاتی تبدیل شود. نگاهی به وضعت یارانه هایی که به برخی از رسانه ها داده می شود به خوبی مؤید این موضع است که نگاه سلیقه ای در رابطه با نوع رسانه کاملا حاکمیت جدی دارد و این زنگ خطری برای بقای حیات رسانه ای کشور است. خبرگزاری ایلنا که از رسانه های وابسته به وزارت کارست، و مدیریت آن را محجوب بر عهده دارد در بخش آگهی های تبلیغاتی خود ابهاماتی را می تراشد که باید به آن تأمل کرد

ایلنا که با پول حق عضویت کارگران اداره می شود مملو از آگهی های وزارت کار یعنی کارفرمای خویش است و اکثر تبلیغاتی که در این خبرگزاری مشاهده می شود از شرکتهای زیر مجموعه ی وزارت کار هستند. در این شرایط باید دید که اولا این خبرگزاری خواهد توانست منتقد وزرات متبوع خویش باشد و دوماً تا کی امکان دارد که یک رسانه ی دولتی که با پول کارگران اداره می شود اینطور ادامه دهد؟ آیا عجیب نیست که تبلیغات شرکتهای زیر مجموعه وزارت کار اکثراً سر از این خبرگزاری در می آورند؟

رانت ایجاد شده بین ایلنا و وزارت کار به هر طریقی که انجام شده باشد یقیناً مطالبه ی بزرگی را در بین کارگران ایجاد می کند که چطور محجوب و یارانش در این شرایط که جمعیت کارگری مطالبات جدی از وزارت کار دارند خبرگزاری این جمعیت با فراغی آسوده آگهی شرکتهای زیرمجموعه ی وزارت کار را روی خروجی سایت خود قرار می دهد تا به این شکل نوع خاموشی از تضییع حقوق صورت گیرد. خدمت جناب محجوب عرض می کنیم که رسانه ی دولتیشان باید در ابتدا با توجه به رسالتی که دارد کارگران را دریابد و مطمئناً کار رسانه ای خوب و درست سبب رونق اقتصادی خواهد شد. در غیر اینصورت باید به برخی شائبه ها و شنیده ها گردن نهاد و از آنها گریزی نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.