سال ۹۸ سخت‌ترین سالی بود که کشور تجربه کرده

Print Friendly, PDF & Email

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقداماتی که در سال ۱۳۹۸ در حوزه های راه، حمل و نقل، هواشناسی، ایجاد زیرساخت ها، برنامه های عمرانی و توسعه ای کشور و مسکن انجام شد، گفت: ما در این سال سخت به لطف الهی وعده هایی که به مردم داده بودیم محقق کردیم.

کد خبر : 2580
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 فروردین 1399 - 20:44
سال ۹۸ سخت‌ترین سالی بود که کشور تجربه کرده
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با برنامه «بدون انقضاء» رادیو گفت و گوبا اشاره به اینکه سال ۱۳۹۸ سخت ترین سالی بود که کشور و مردم تاکنون تجربه کرده بودند، گفت: ما باید حتما این باور را برای خودمان ایجاد کنیم که تمام این سختی ها نوعی امتحان الهی هم هست تا بتوانیم خودمان را آزمایش کنیم و ببینیم چقدر در جهت اهداف الهی و پیشبرد امور کشور می توانیم صادق باشیم و چه میزان می توانیم ثابت قدم باشیم و با استعانت از خداوند متعال گام برداریم.

وی با اشاره به اقداماتی که در سال ۱۳۹۸ در حوزه های راه، حمل و نقل، هواشناسی، ایجاد زیرساخت ها، برنامه های عمرانی و توسعه ای کشور و مسکن انجام شده اظهار کرد: ما در این سال سخت که آن دیو یاس و ناامیدی با آن القائات سنگینی که دشن با عملیات روانی اش برای ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی تلاش می کرد و موانعی که به صورت خودخواسته و طبیعی و غیر طبیعی ظاهر می شد تا چرخه حرکت تند نباشد و کند یا متوقف باشد تا بتواند القائات خودش را محقق کند ولی به لطف الهی این حرکت ها اجازه نداد و ما این سعادت را در سال ۱۳۹۸ داشتیم که خیلی قوی تر از یک سال طبیعی پروژه های عمران و ساختمان و مسکن مان را قوی ترف فعال تر و پرسرعت تر دنبال کنیم و به لطف الهی در سال ۱۳۹۸ وعده هایی که به مردم داده بودیم محقق کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره توسعه و پیشرفت در سازمان هواشناسی و اعتماد مردم به آن، بیان کرد: در سال ۱۳۹۸، اعتماد عمومی که به هواشناسی جلب شده دلیل دقت نظری که همکاران ما داشتند و پیش بینی دقیقی که انجام می دادند ما در سال ۱۳۹۸ هیچ غافلگیری نداشتیم و مردم و دستگاه ها و ستاد بحران پیش هنگام مطلع می شدند تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ به سه موضوع خیلی حیاتی توجه کردیم، عنوان کرد: اولا به دنبال این بودیم که رویکردهایمان تعامل آفرین باشد تا بتوانیم با هماهنگی کردن همه دستگاه ها حرکت برای سازندگی و پیشرفت را تسهیل و تسریع کنیم که جلوه های گوناگون آن در پروژه های مختلف اتفاق افتاد و در حوزه بنادر و توسعه آنها، تکمیل پروژه های فرودگاهی، پروژه های راه آهن، پروژه های اتوبان ها و جاده ها و پروژه های مسکن این مهم عملیاتی شد.

اسلامی به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: در این تحرک که اعتقاد داریم که پروژه های عمران و مسکن و ساختمان، سهم بزرگی در برون رفت از رکود اقتصادی دارد، آمارها نشان داد که تحرک در بخش ساختمان و بخش مسکن ایجاد شد و یکی از عواملی که مانع تداوم رکود اقتصادی کشور شد، همین بخش بود. ما توانستیم تحرک خودمان را بیشتر کنیم و شتاب دهیم و تسریع و روان سازی کنیم تا این بخش فعال شود و اعتماد به وجود بیاید.

وی افزود: تکمیل مسکن مهر، ۲۳۰ هزار واحد مسکن جدید که مردم در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند و تشکیل پرونده دادند، پروژه هایی که شروع شد و در حال ساخت است اینها همه نمادهایی بود که این تفکر و رویکرد را محقق کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال رونق تولید در حوزه راه آهن سال ۱۳۹۸ یک رکورد ثبت شد، توضیح داد: طی تعاملی که با کارخانه های سازنده و شرکت های حمل و نقل ریلی در قالب قراردادهای ساخت داخل داشتیم برای اولین بار یک رکورد ثبت کردیم مثلا کارخانه واگن پارس اراک که همیشه یکی از شرکت های تولیدی بحرانی بود در سال ۱۳۹۸ یک رکورد ۲۰ ساله ثبت کردند و توانستند بالاترین رقم تولید را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۷۳۰ لوکوموتیو، واگن باری و مسافربری این شرکت ها تولید کردند و در اختیار ناوگان گذاشتند و این بالاترین رقمی بود که تاکنون اتفاق افتاده بود و از همه مهتر اینها ساخت داخل بود. همچنین در زمینه ریل ما برای اولین بار از ریل راه آهن ساخت داخل استفاده کردیم.

اسلامی به صنعت هوایی و دریایی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه های شناوری و هوایی و در حوزه حلقه های مفقوده ای که ما در صنعت هوایی داشتیم که ناوگان ما را آسیب می زد شرکت های دانش بنیان به مدد آمدند.

وی از توسعه ترانزیت به عنوان گام سوم در راه تعاملات نام برد و گفت: با توسعه ترانزیت، گسترش تجارت و روابط و تعاملات را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کردیم. با تعاملاتی که با کشورهای همسایه ایجاد کردیم و تعرفه مشترک و شیوه های مشترک تا بتواند ترانزیت ما را تسهیل کند توانستیم در سال ۱۳۹۸ حجم مبادلات و سرعت مان را برای اینکه تزانزیت تقویت شود افزایش دهیم.

/فارس / نبض بازار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.