مراقب نفوذ دشمن از طریق پزشکان بدون مرز باشیم

Print Friendly, PDF & Email

یک مدرس دانشگاه گفت: چطور باور کنیم سازمان پزشکان بدون مرز که در سیطره نفوذ آمریکایی‌هاست، نگران جان ایرانی‌ها شده و برای کمک به ایران، تجهیزات و کارشناس اعزام کرده است؟

کد خبر : 2640
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردین 1399 - 19:34
مراقب نفوذ دشمن از طریق پزشکان بدون مرز باشیم
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . آرش پاک اندیش مدرس دانشگاه و عضو اندیشکده اسرا  گفت: اجازه ورود گروه موسوم به «پزشکان بدون مرز» از مبداء هر کشوری از جمله فرانسه به ایران قطعا امکان باز شدن کریدور نفوذ به کشور و خروج اطلاعات ژنتیکی مردم را این بار به بهانه مقابله با ویروس کرونا فراهم می آورد.

وی ادامه داد: این روزها در حالی که پزشکان و کادر درمانی کشورمان مجاهدانه بعنوان مدافعان سلامت تلاش می‌کنند و در سطح جهان نیز از برجسته ترین‌ها هستند و گوی سبقت را در مقابله با ویروس کرونا از کشورهایی همچون آمریکا و اروپا پیش گرفته اند، بسیار بعید است که تیم اعزامی تحت نام «پزشکان بدون مرز» تخصصی همپای پزشکان و پرستاران وطن‌مان را داشته باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب درباره ادعای کمک آمریکا به ایران برای مقابله با ویروس کرونا، به این نکته دقیق و عالمانه اشاره داشتند که: «به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی نیست زیرا ممکن است داروهایی را ارسال کنند که ویروس را در ایران شایع‌تر و یا ماندگار کند و یا حتی ممکن است افرادی را به‌عنوان درمان‌کننده بفرستند تا ببینند اثرگذاری این ویروسی را که گفته می شود بخشی از آن فقط مخصوص ایران ساخته شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند » بنابراین امام امت که همواره در بزنگاه های تاریخی نقش عالمانه و راهگشا برای عبور از بحران ها داشته اند خطر کمک گیری از امریکایی ها و هم‌پیمانانشان را تذکر می دهند و مسئولین اجرایی کشور نباید نسبت به این مهم غفلت کنند.

پاک‌اندیش ادامه داد: تجربه تاریخی نشان می‌دهد که فرانسه همواره در نقش واسطه میان ایران و آمریکا به دنبال تامین منافع حداکثری خود بوده و به هیچ وجه به دنبال کمک به جمهوری‌اسلامی ایران نبوده و نیست، اما در این بین سوال جدی اینکه که، دولت تا چه زمانی باید از تجربه‌های تاریخی درس بگیرد؟ آزمون و خطا کافی است.

وی گفت: نقش پلیس بد بودن فرانسه در سال ۹۲ و در زمان دولت اوباما که سخت‌گیرانه‌ترین حرکات را در جریان مذاکرات برجام اعمال کرد از خاطرمان نرفته است. برای مثال جهت یادآوری تاریخی به وعده مکارانه رییس جمهور فرانسه به ایران درباره اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری می توان اشاره کرد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: مکرون که سال گذشته وعده اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری به ایران در ازای یکسری فعالیت‌ها را داده بود، چرا در راستای تحقق تعهد اروپا به خرید نفت از ایران و برداشتن تحریم‌های مالی و بانکی طبق برجام عمل نمی‌کند و تلاشی در این جهت انجام نداد.

پاک‌اندیش یادآور شد: فرانسه یکی از مهم ترین بدهکارها در برجام است. این کشور نه تنها به تعهدات برجامی‌خود عمل نکرد بلکه شرکت‌های فرانسوی نیز در سال‌های اخیر کارنامه‌ای غیرقابل دفاع در همکاری خود با ایران به جای گذاشتند.

وی گفت: با ذکر این مثال می‌خواهم بگویم هرگونه پیشنهاد کمک فرانسوی ها به ایران مجموعاً یک بازی و فریب است و متاسفانه ذوق‌زدگی که در میان برخی در داخل کشور اتفاق می افتد، قابل تامل است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برایان هوک نماینده دولت امریکا در امور ایران صراحتاً اعلام می‌کند که «کرونا ایران را از تحریم‌ها نجات نخواهد داد» و ذره‌ای از استراتژی «فشار حداکثری» بر ایران کاسته نخواهد شد، چطور باور کنیم که سازمان پزشکان بدون مرز که همچون سایر سازمان‌های بین‌الملل در سیطره نفوذ آمریکایی‌هاست، نگران جان ایرانی‌ها شده و برای کمک به ایران، تجهیزات و «کارشناس» اعزام کرده است؟

فارس / نبض بازارنبض بازار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.