مدیرعامل بورس تهران: مردم با منابع مازاد خود وارد بازار شوند

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد: صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است.

کد خبر : 2866
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردین 1399 - 14:26
مدیرعامل بورس تهران: مردم با منابع مازاد خود وارد بازار شوند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . علی صحرائی مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد: صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است. حضور مردم در بورس باید غیرمستقیم باشد و افرادی که تخصص داشته با متنوع‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که پیش‌روی هر صندوقی قرار دارد ریسک‌های موجود را پوشش دهند.

مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد: افرادی باید وارد بازار سرمایه شوند که دانش کافی دارند، زیرا این سرمایه‌گذاری مانند هر موضوعی دیگری کار تخصصی بوده و پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های لازم به خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید افق بلند مدت داشته و از Day Trading (معاملات روزانه) و نگاه کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری میان مدت تغییر رویه دهند.

صحرائی تصریح کرد: بازده حضور در بازار سرمایه بیشتر از  متوسط سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوده، به خصوص که این حضور کمک به اقتصاد ملی و تشکیل سرمایه‌های ملی می‌کند. همچنین حوزه‌های دیگر بیشتر جنبه سفته‌بازی دارند.

وی به پیگیری اخبار از منابع رسمی تاکید کرد و افزود: بیشترین تهدیدی که در کمین افراد با دانش ناکافی است، فضای مجازی بوده که به پخش اخبار و شایعات نادرست می‌پردازد.

مدیرعامل بورس تهران به حضور غیرمستقیم  مردم در بورس اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بهتر است از طریق صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند که علاوه بر تخصص، صرفه‌جویی در مقیاس مدیریت دارند و بازار را نیز به خوبی می‌شناسند. صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است.
همچنین حضور مردم در بورس باید غیرمستقیم باشد و افرادی که تخصص داشته با متنوع‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که پیش‌روی هر صندوقی قرار دارد ریسک‌های موجود را پوشش دهند.

مدیرعامل بورس تهران خاطر نشان کرد:  توصیه بسیار مهم اینکه مردم با منابع مازاد خود وارد بازار شوند. افرادی که اقدام به فروش دارایی‌های روزمره مانند آپارتمان و خودروی می‌کنند، بسیار خطرناک است زیرا سرمایه‌گذاری در بورس هم خطرات خود را دارد و  سرمایه‌گذاران بهتر است با اتکا به منابع پس‌اندازی وارد بازار سرمایه شوند.

فارس/

بورس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.