کمبود زباله نوشابه را گران کرد!

به گزارش وقت خبر ، یک اتفاق جالب در دوره افزایش شدید قیمت‌ها کاهش تولید زباله در کشور شاهد هستیم که سازمان پسماند شهرداری تهران اخیرا آمار کاهش ۳۰ درصدی طی دو سال اخیر را منتشر کرده است. جالب‌تر اینکه سرانه تولید زباله در مناطق مرفه تهران بیش از دو برابر مناطق دیگر است. در این بین اما یکی از تولیدکنندگان درباره کاهش میزان تولید زباله در صفحه توییتری خود نوشته است: مواد اولیه کارخانه ما بطری‌های آب و نوشابه حاصل از زباله‌ها است؛ بطری‌ها طی چهل روز گذشته بسیار کم و قیمت آن تا ۷۰ درصد گران شده است.

‏او گفته است: دلیل اصلی آن کم شدن ورودی زباله به مراکز بازیافت زباله است که دلیل آن نیز تاثیر گرانی‌ها بر مصرف خانوار است. این نشان می‌دهد کاهش میزان زباله بر روند فعالیت تولیدکنندگان نوشیدنی اثر گذاشته است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماالشعیر با تائید کاهش قدرت خرید خانوارها گفته است: «تولیدکنندگان نوشابه و دیگر کالاهای نوشیدنی قوطی یا ظروف شیشه‌ای برای پر کردن کالاهایشان را ندارند.»

پیش‌بینی کاهش تولید ۵۰ درصدی نوشیدنی‌ها

در همین راستا دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر اما از کاهش تولید ۳۰ درصدی نوشیدنی‌ها خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: علت کاهش تولید نوشیدنی‌ها به سه عامل ارتباط دارد؛ کاهش قدرت خرید مردم، نبود قوطی و شیشه و کاهش میزان صادرات. مردم امسال به دلیل گرانی‌ها کمتر نوشیدنی مصرف کرده‌اند یا اصلا خریدی نداشته‌اند. از طرف دیگر تولیدکنندگان نوشیدنی‌ها نیز با کمبود قوطی رو به رو هستند.

حمیدرضا کمال علوی افزود: تولیدکنندگان رسمی و زیرزمینی زیادی در حوزه تولید قوطی و شیشه فعالیت دارند اما به دلیل کمبود مواد اولیه این تولیدکنندگان نیاز ما را پاسخگو نیستند. به عنوان مثال باید اشاره کرد تولیدکنندگان نوشابه و دیگر کالاهای نوشیدنی قوطی یا ظروف شیشه‌ای برای پر کردن کالاهایشان را ندارند.

او بیان کرد: تولیدکنندگان در حوزه مواد اولیه با چالش‌های اساسی مواجه هستند؛ چنانچه این رویه ادامه پیدا کند تولید نوشابه و سایر نوشیدنی‌ها تا پایان سال ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کمال علوی به وضعیت صادرات نوشیدنی‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی هر روز هفته کالاهایشان برای کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری می‌شد؛ این در حالی است که از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ما در هر هفته تنها سه بار نوشیدنی‌ها را به کشورهای منطقه صادر می‌کنیم.

قبلی الگوبرداری از همدلی و مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس راهکار بهبود شرایط اقتصادی
بعد بازار در کف حمایتی خود قرار دارد / آیا از بازار حمایت می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *