تجلیل از طراحان و مجریان پروژۀ کاهش مصرف الکترود گرافیتی در فولاد هرمزگان

Print Friendly, PDF & Email

در مراسمی که در محل دفتر مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد، از طراحان و مجریان پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی که در هفتمین دورۀ همایش جایزۀ بهره‌وری عنوان پروژه برتر را از آن خود کردند، با اهدای لوح تجلیل شد.

کد خبر : 6469
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 - 21:08
تجلیل از طراحان و مجریان پروژۀ کاهش مصرف الکترود گرافیتی در فولاد هرمزگان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , در این مراسم که با حضور فرزاد ارزانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، اصغر مدنی معاون بهره‌برداری و مسئولین پروژه برگزار شد، ارزانی از تلاش تمامی افرادی که در این پروژه تأثیرگذار بوده‌اند قدردانی و تأکید کرد: پس از نتیجه‌گیری از پروژه‌هایی از این دست که تأثیرگذاری مداوم و کاهش هزینه‌ها را در پی دارند، عامل مهم‌ دیگر،  تداوم و ثابت‌قدم بودن در انجام فعالیت‌هایی است که نتیجۀ این پروژه‌ها را به‌صورت همیشگی حفظ کند.

وی ضمن حمایت از طرح‌های مطالعاتی و دانش‌محور، ابراز امیدواری کرد کارشناسان فولاد هرمزگان با توکل به خداوند و اتکا به توان و ظرفیت علمی و استفاده از تجارب خود و مجموعۀ فولاد هرمزگان هرساله بتوانند با پروژه‌های تحقیقاتی و عملیاتی در حوزه‌های مختلف، تأثیرات مثبتی در بهره‌وری تولید و صنعت داشته باشد.

در ادامه، سید اصغر مدنی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان از حمایت‌های مدیرعامل این شرکت در راستای تحقق و عملیاتی شدن پروژه‌های تحقیقاتی تشکر کرد و ابراز داشت: پروژه‌هایی در واحد احیا مستقیم و فولادسازی با هدف ارتقای بهره‌وری در حال مطالعه است که امیدواریم تا پایان سال نتایج مثبتی حاصل گردد و این پروژه‌ها عملیاتی شوند.

 جمشیدی‌نیا ، مدیر فولادسازی این شرکت نیز از تلاش امید کرمی به‌عنوان مسئول پروژۀ کاهش مصرف الکترود و همچنین محمدحسین سعادتی، حمیدرضا سلامی، سید کاظم حبیبی، فاضل نجفی، میثم خادمی، محمد ملابیک، مهدی سبزواری، امیر صفاری، اسفندیار پورعلی، مجید عمارلو، ایوب گودرزی، محمد نورمحمدزاده، حمید قراجه، احمد شامخ، حامد الماسی، سعید الهی دوست، آزاد عباس‌زاده، عبدالرسول نوحه‌گر و احسان رسولی که نقشی بی‌بدیل در تحقق این پروژه داشتند تشکر کرد.

پیش از این مراسم امید کرمی، کارشناس فرایند تولید و مسئول پروژۀ کاهش مصرف الکترود در گفت‌وگو با روابط عمومی فولاد هرمزگان به تشریح این پروژه پرداخت و گفت:

الکترود گرافیتی ازجمله اقلام مصرفی استراتژیک صنعت فولادسازی است که ۸ تا ۱۲ درصد قیمت تمام‌شدۀ محصول در این صنعت را به خود اختصاص داده است. الکترود گرافیتی از ۹۹.۸ درصد کربن یا همان کک سوزنی تشکیل شده است که نقش آن انتقال جریان الکتریسیته از بازوها به خوراک کوره از طریق ایجاد قوس الکتریکی است و تولید این محصول تنها در انحصار چند کشور است. از جمله اقدامات صورت گرفته در این پروژه می‌توان به کاهش زمان تخلیه تا تخلیه به‌واسطه افزایش بهره‌وری تولید و کاهش توقفات، کنترل واکنش‌های فرا احتراق، بهبود شرایط سربارۀ پفکی، پایش مستمر سیستم الکترود ریگولیشن و استفاده از مواد پوششی‌دهی الکترود اشاره کرد.

کرمی به پیامد مثبت مالی عملیاتی شدن این پروژه اشاره کرد و گفت: با انجام این پروژه ۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی محقق گردیده است.

گفتنی است در هفتمین دورۀ همایش جایزۀ بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، پروژۀ کاهش مصرف الکترود گرافیتی به‌عنوان پروژۀ برتر درزمینۀ بهره‌وری در سال ۹۸ توسط فولاد هرمزگان انتخاب شد و از سوی خداداد غریب‌پور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو مورد تقدیر قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.