انعقاد تفاهمنامه میان بانک ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه

Print Friendly, PDF & Email

بانک ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با هدف افزایش سطح تعاملات، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

کد خبر : 7600
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 - 15:17
انعقاد تفاهمنامه میان بانک ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش وقت خبر ، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و حسین فهیمی مدیرعامل و سعید رضوانی فرد نایب رییس هیات مدیره سمات رسید، سطح همکاری های طرفین از طریق ارائه خدمات بانکی به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در چارچوب ضوابط و مقررات جاری بانک افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، تسهیل مکانیزم های دریافت و پرداخت وجوه برای ذینفعان بازار سرمایه از طریق برقراری ارتباط بین سیستم های نرم افزاری مرتبط طرفین از جمله ارائه دسترسی به زیرساخت های پرداخت سود و تسویه وجوه وافزایش سرمایه، همکاری برای طراحی و راه اندازی سامانه ها و زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی مشترک بر پایه فناوری های نوین، همکاری در توسعه سامانه جامع احراز اشخاص حقیقی و حقوقی با توجه به ظرفیت های پروژه امتا، سجام و اتصال به سامانه های احراز ملی دیگر، عضویت و فعالیت در اتاق پایاپای سمات به عنوان یکی از بانک های تسویه یار در چارچوب ضوابط و مقررات جاری بانک و دستورالعمل های مربوطه و … از جمله تعهدات بانک ملت در این تفاهمنامه است.
سمات نیز تعهد کرده است که علاوه بر تمرکز بخشی از منابع خود و کارکنان این مجموعه در بانک ملت، به عنوان بازوی فناوری برای توسعه محصولات دانش محور و کمک به راه اندازی سامانه های موردنیاز شرکای تجاری و بنگاه های اقتصادی و ارائه خدمات تخصصی به آنها، با بانک ملت همکاری های لازم را انجام دهد.
اعتبار زمانی این تفاهمنامه از تاریخ امضا به مدت سه سال شمسی تعیین شده است که با توافق طرفین برای سال یا سال های بعدی قابل تمدید خواهد بود.
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضا و تبادل این تفاهمنامه، همزمانی این رخداد با ایام الله دهه فجر را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد که این انقلاب با هدایت و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری هر روز پربارتر شده و گستره آن در سطح جهان گسترده تر از قبل باشد.
وی، با اظهار امیدواری نسبت به این که تفاهمنامه یادشده منشاء خیر و برکت برای بانک ملت و شرکت سمات و تمامی ملت ایران باشد، افزود: شکوفایی بازار سرمایه باعث ورود خیل وسیعی از مردم به این بازار شده و به تبع آن مشکلاتی نیز به ویژه در شش ماهه دوم سال گریبانگیر فعالان بازار سرمایه شده است.
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که ظرفیت عظیم بازار سرمایه و استقبال گسترده مردم، آثار چشمگیری برای اقتصاد کشور و فعالان مالی به ویژه بانک ها داشته است، گفت: صدور بیش از ۳۰ میلیون کد سجام برای مردم، نشان می دهد که بازار سرمایه هم اکنون تشنه فناوری های جدید مالی، بانکی و اعتباری است و بانک ها باید بیشتر و فعال تر از گذشته در این عرصه وارد شوند.
وی به سهم ۱۳ درصدی بانک ملت در حساب های فعالان بازار سرمایه به دلیل فعال نبودن این بانک در ثبت نام سجام اشاره کرد و یادآور شد: بانک ملت در زمینه پرداخت سود هم سهمی ۱۰ درصدی دارد و واریز سود برای یک میلیون سهامدار را با سه میلیون تراکنش بر عهده دارد که امیدواریم با توسعه ابزارهای نوین، رشد قابل توجهی در این زمینه رخ دهد و با امضای این تفاهمنامه، رشد بانک در این بخش صعودی باشد.
دکتر بیگدلی اظهار امیدواری کرد که بانک ملت به عنوان بانک فعال در همه بخش های اقتصادی و مالی، در این حوزه هم حضور پررنگ تری داشته باشد که یکی از این موارد همکاری در تفاهمنامه، تعریف کیف پول جامع بازار سرمایه به عنوان بزرگ ترین کیف پول نظام بانکی خواهد بود.
وی این تفاهمنامه را تفاهمنامه ای جامع در حوزه بانکداری و فناوری بین بانک ملت و شرکت سمات خواند و تاکید کرد: اجرایی شدن این تفاهمنامه باعث تسهیل مکانیزم های دریافت و پرداخت وجوه با استفاده از سامانه های نرم افزاری ویژه خواهد شد.
دکتر بیگدلی، نوآوری و شتابدهی در حوزه بازار سرمایه و عضویت در اتاق پایاپای شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار را از دیگر مفاد تفاهمنامه خواند و از همه واحدهای ستادی و اجرایی بانک ملت خواست تا هرچه زودتر مقدمات اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه را فراهم کنند تا اهداف آن به سرعت محقق شود.
حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سمات نیز از بانک ملت به عنوان بانکی خوشنام و دارای برند مرغوب نام برد و تاکید کرد: این خصوصیات باعث شد تا با این بانک به عنوان نخستین بانک وارد تفاهمنامه شویم تا بهترین خدمات در اختیار سهامداران و فعالان بازار سرمایه قرار داده شود.
وی با بیان این نکته که بانک ملت به عنوان پایلوت در این طرح انتخاب شده است، اظهار امیدواری کرد که تفاهمنامه یادشده مایه خیر و برکت برای مشتریان، فعالان بازار سرمایه و مردم باشد و تسویه سریع معاملات و دریافت و پرداخت در کمترین زمان ممکن و توزیع بهینه سود  اوراق بهادار که مطالبه جدی سهامداران است به بهترین شکل ممکن انجام شود.
در این جلسه، عباس جعفرلو، محمود اخلاقی، محمود رشیدی، محسن خوارزمی، مجتبی کحالی و سیدابوطالب دیبایی معاونان مدیرعامل، نظام کاویانی مقدم، حسن کمالوند و علی اکبر صابریان مدیران امور و محسن شجاع مدیر شعب منطقه چهار تهران نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.