تجارت ۶.۸میلیارد دلاری کشور در بهمن ماه

Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی گمرک از تجارت ۶ میلیارد و ۸۱۷میلیون دلاری در بهمن‌ماه خبر داد که سهم صادرات، سه میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار و سهم واردات سه میلیارد و ۶۸۲میلیون دلار بوده است.

کد خبر : 7897
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 17:33
تجارت ۶.۸میلیارد دلاری کشور در بهمن ماه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر, سید روح‌الله لطیفی: کارنامه تجارت خارجی کشورمان در بهمن ماه، ۶ میلیارد و ۸۱۷میلیون دلار بود که سهم صادرات، سه میلیارد و۱۳۵ میلیون دلار و سهم واردات سه میلیارد و ۶۸۲میلیون دلار بوده است.

کارنامه تجارت کشورمان در مجموع یازده ماه سال جاری، ۱۳۴میلیون تن کالا به ارزش ۶۵.۵میلیارد دلار بوده که سهم صادرات ۱۰۳میلیون و ۹۰هزار تن به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۹۸میلیون دلار و سهم واردات ۳۰ میلیون و ۸۱۸هزار تن کالا به ارزش ۳۴میلیارد و ۳۲۱میلیون دلار بوده است.

تجارت خارجی کشور در بهمن ماه، افزایش ۱۸۴ میلیون دلاری در صادرات و کاهش ۵۰ میلیون دلاری واردات را نسبت به دی ماه تجربه کرده است.

در دی ماه عملکرد تجارت خارجی کشور ۶ میلیارد و ۷۳۲میلیون دلار بود که سهم صادرات دو میلیارد و۹۵۱میلیون دلار و سهم واردات سه میلیارد و ۷۸۱ میلیون دلار بوده است اما در بهمن ماه، تجارت خارجی به ۶ میلیارد و۸۱۷میلیون دلار رسید که نسبت به دی ماه،۸۵میلیون دلار افزایش تجارت را شاهدبودیم.

 

مقاصد صادراتی کشور در بهمن‌ماه

چین با یک میلیون و ۷۱۴ هزار تن به ارزش ۸۴۵ میلیون دلار ، عراق با یک میلیون و ۵۷۰هزار تن به ارزش ۴۷۷میلیون دلار، امارات با یک میلیون و ۱۶۰هزار تن به ارزش ۴۴۱ میلیون دلار، افغانستان با ۵۷۶هزارتن به ارزش ۱۸۵ میلیون دلا و ترکیه با ۱۶۵ هزار تن به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار و جمعا باپنج میلیون و ۱۸۵ هزار تن کالا و ارزش دو میلیارد و ۱۳۱ میلیون دلار، پنج مقصد نخست صادراتی کشورمان بودند که ۶۰ درصد کل وزن و ۷۰درصد ارزش کالاهای صادراتی کشورمان در بهمن ماه را به خود اختصاص دادند.

مقاصد وارداتی کشور در بهمن‌ماه

امارات با ۳۷۲هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۱میلیون دلار، چین با ۳۰۸ هزار تن به ارزش ۹۰۸ میلیون دلار، ترکیه با ۳۶۰ هزار تن به ارزش ۴۲۶ میلیون دلار، آلمان با ۱۸۶هزار تن به ارزش ۲۱۰میلیون دلار و هند با ۲۲۰هزار تن به ارزش ۲۰۲میلیون دلار به ترتیب پنج کشور طرف معامله برای واردات کالا به کشورمان بودند که جمعا با یک میلیون و ۴۴۶هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۸۰۷میلیون دلار، ۵۶درصد وزن و ۷۶ درصد ارزش واردات در بهمن ماه به این پنج کشور اختصاص داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.