زمان خرید بیت‌کوین است؟/ صعود دوباره بیت‌کوین

Print Friendly, PDF & Email

قیمت بیت‌کوین از مرز ۵۴ هزار دلار گذشته و نگاه‌ها بار دیگر به سمت آن جلب شده است؛ اما به اعتقاد یک کارشناس بازارهای مالی این رمزارز احتمالا نوعی اصلاح را در ماه‌های آینده تجربه می‌کند و آلت‌کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین، بازار بهتری دارند.

کد خبر : 8180
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 15:15
زمان خرید بیت‌کوین است؟/ صعود دوباره بیت‌کوین
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، قیمت بیت‌کوین پس از صعود و فرودی که در هفته‌های اخیر تجربه کرد، باز هم روندی افزایشی در پیش گرفته است. به گونه‌ای که ارزش آن در لحظه تنظیم این گزارش به حدود ۵۴ هزار و ۴۰۰ دلار، معادل حدود یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان رسیده بود.

علیرضا کریمیان، کارشناس بازارهای مالی، دلیل این روند قیمتی را خریدهای مجدد شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌داند. او به تجارت‌نیوز می‌گوید: اقدام این شرکت‌ها به خرید بیت‌کوین، جو مثبتی را در بازار ایجاد و از اصلاح عمیق آن جلوگیری کرده است.

صعود ادامه‌دار است؟

کریمیان در عین حال پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده بازار بیت‌کوین، نوعی اصلاح را تجربه کند. حداقل اتفاق ممکن از نظر او «اصلاح زمانی» است و این رمزارز حرکت صعودی بعدی خود را سه تا چهار ماه دیگر آغاز می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اصلاح زمانی به این معناست که قیمت‌‌ها در یک بازار برای بازه زمانی طولانی تقریبا ثابت بماند و اگر هم تغییر افرایشی یا کاهشی داشته باشد، درصد آن بسیار اندک است.

بیت‌کوین بخریم؟

کریمیان، کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به این پرسش، توضیح می‌دهد: اکنون زمان مناسبی برای خرید بیت‌کوین نیست اما برخی از آلت‌کوین‌ها، که می‌تواند هر رمزارز دیگری را شامل شود، معمولا شرایط بهتری دارند؛ به گونه‌ای که می‌توانند روند صعودی را تجربه کنند.

او برای مثال به اتریوم، نم (NEM) و تزوس (Tezos)، اشاره می‌کند و می‌گوید: بیت‌کوین نیاز به اصلاح زمانی دارد و به همین دلیل زمان خوبی برخی خرید آن نیست.

برخی از کارشناسان تاکید می‌کنند که ورود به بازار رمزارزها نیاز به کسب شناخت و آگاهی دارد و افراد نباید بر اساس هیجان برای دریافت سودهای کوتاه‌مدت، به بازار وارد شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.