سیاستها و راهبرد اصلی شرکت دخانیات ایران

دکتر افضلی: سیاستها و راهبرد اصلی شرکت دخانیات ایران بر دفاع از منافع تولید داخلی بنا و استوار شده است.
کد خبر : 10808
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
سیاستها و راهبرد اصلی شرکت دخانیات ایران

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران، دکتر افضلی مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره  و تیم همراه از مجتمع دخانیات مازندران، مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش و مجتمع دخانیات گلستان بازدید نمودند.

 دکتر افضلی افزودند، با توجه به تولید محصولات جدید شرکت در ابتدای سال جاری و تولید مشارکتی برند فورمن در استان مازندران و تهران، شرکت دخانیات ایران، آمادگی کامل برای توسعه فعالیت‌های خود در بخش‌ کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های مازاد خطوط تولیدی را داشته و یادآور شدند، تحقق این مهم، نیازمند حمایت کلیه عوامل ذی مدخل به ویژه استانداری استان مازندارن میباشد.

 در ادامه، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ضمن بازدید از خطوط تولیدی مجتمع مازندران، در بین کارکنان خدوم و زحمتکش مجتمع و اعضای شورای اسلامی کار حضور یافت و از نزدیک با آنان گفتگو نمودند. سپس، ایشان به مزرعه توتون منطقه چلمردی عزیمت و با کشاورزان آن منطقه نیز گفت و شنودی داشتند.

در بخش پایانی بازدید از مجتمع مازندران، دکتر افضلی در جلسه شورای اداری آن مجتمع حضور یافته و با اشاره به دریافت نشان جهش تولید توسط شرکت دخانیات ایران از مقام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، افزودند، بدون تردید، این موفقیت درخشان مدیون تلاش و همت والای همه پرسنل بوده است. وی بیان داشتند، در گذشته تولید و توزیع متناسب با نیاز بازار صورت نمی گرفت و در این بخش در حق دخانیات غفلت شده بود، بنابر این توزیع مویرگی را که از نیمه دوم سال گذشته شروع شده است، عاملی در جهت رفع این نقصان و تحقق فروش پایدار خواهد بود. ایشان پیگیری کامل فروش مویرگی را به عنوان برنامه کلان و جامع سال ۱۴۰۰ را ضروری دانسته و ابراز امیدواری نمودند که در سال تولید، پشتیبانی ها  و مانع زدائی‌ها همچنان شاهد پویایی و رشد صنعت دخانیات نسبت به سال قبل باشیم.

دکتر افضلی در ادامه سفر استانی خود، از مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش بازدید و ضمن بررسی میدانی، از روند پیشرفت پروژه‌ها و طرح های در دست اقدام، تحولات صورت گرفته ناشی از تغییر نگرش به فعالیتها و افزایش طرح‌های تحقیقاتی ـ کاربردی و درآمدهای حاصله ناشی از عملیاتی شدن طرح‌های تحقیقاتی ابراز خرسندی  و بر ادامه روند فعلی با شتاب بیشتر تأکید نمودند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره پس از جلسه شورای اداری، به اتفاق رحمت الله نوروزی نماینده مردم شریف علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با کشاورزان توتونکار شهرستانهای علی آباد، مینودشت و دوزین دیدار و تأکید کرد: دخانیات باید خانه دوم کشاورز باشد و در سال ۹۸ و ۹۹ توانستیم با هدف دفاع از تولید داخلی، افزایش قیمت‌های مناسب در زمینه خرید توتون از کشاورزان را داشته باشیم و در سال ۱۴۰۰ نیز با ادامه این روند بتوانیم با همه مشکلاتی که وجود دارد از آنها حمایت کنیم.

در این دیدار، دکتر افضلی گفت: سیاستهای شرکت دخانیات بر دفاع از منافع تولید داخلی نهادینه شده است، پس این طبیعی است وقتی کود، سموم، بذر  و خدمات می‌دهیم و یا حمایت‌های تخصصی و کارشناسی می‌کنیم انتظار داشته باشیم توتونکاران همکاری دو جانبه داشته باشند.

در ادامه، ایشان افزود:  قیمت خرید توتون با خرمن آماده برابر است و طبیعی است در این حالت هزینه های زیادی  بر دوش شرکت‌ دخانیات ایران باشد حال این پرسش پیش می آید که آیا بخش خصوصی حاضر است این گونه که ما از کشاورزان توتونکار حمایت می‌کنیم به همین گستردگی حمایت کند و خرید نماید؟ گرچه با افزایش بیست درصدی قیمت توتون، بحث حمایت از کشتکاران را مدنظر قرار داده ایم، اما نیک میدانیم تورم فزاینده بر مشکلات مردم افزوده است.

 در پایان این سفر کاری، دکتر افضلی از قسمت های مختلف ستادی مجتمع گلستان بازدید نموده و در ادامه، در بخشهای تولیدی کارخانجات قرق حضور یافته و  از نزدیک با پرسنل این بخش نیز دیدار و گفتگو کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.