بانک آینده اولین مدرسه کانتینری کشور را در استان گیلان احداث کرد

Print Friendly, PDF & Email

بانک آینده اولین مدرسه کانتینری کشور را که نسل جدید مدارس در مناطق کم برخوردار و صعب‌العبور هستند، در مدت ۴۵ روز در استان گیلان احداث و به بهره‌برداری رساند.

کد خبر : 1149
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 - 16:31
بانک آینده اولین مدرسه کانتینری کشور را در استان گیلان احداث کرد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر مدرسه سه کلاسه «امید آینده» که جزو مدارس نسل جدید کانتیری است در روستای میانده شهرستان تالش احداث شده است؛ این نسل از مدارس کانتینری از نظر ایستایی، ایمن و امن بوده و با دارا بودن همه استانداردها، دانش آموزان می توانند با خیال آسوده در آن درس بیاموزند، زندگی کنند و حس خوبی داشته باشند.

بدنه و سازه اصلی مدرسه کانتینر ۴۰ فوت کیوب (طول ۱۲ متر، عرض ۲.۴ متر، ارتفاع داخلی: ۲.۶۸) است و در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی، سرمایش و گرمایش اسپلیت و شوفاژ برقی، آبگرم‌کن برقی، پنج چشمه سرویس بهداشتی به همراه روشویی با کف سرامیک از دیگر امکانات و ویژگی‌های نسل جدید مدارس کانتینری است.

مدارس کانتینری در حداقل زمان ممکن احداث شده و فضایی امن، جذاب، شیک و راحت را برای دانش آموزان مهیا می کند و عملا در مناطق روستایی، و صعب‌العبور که ساخت مدارس غیر ممکن است می توان در مدت کوتاهی حتی در طول سال تحصیلی آن‌ها را نصب و به بهره‌برداری رساند.

«سید احمد قدسی خرسند» معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان درباره مدارس کانتینری امید آینده اظهار داشت: در ابتدا که بانک آینده پیشنهاد ساخت این نسل از مدارس را مطرح کرد در میزان کیفیت آن تردید داشتیم، اما با اطلاعاتی که در این زمینه دریافت کردیم به این نتیجه رسیدیم که این مدارس در کنار ایستایی کاملی که دارند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن هم به بهره‌برداری می‌رسند.

قدسی با بیان اینکه در روستاها اساسا گزینه‌ای برای اجاره و تحصیل دانش آموزان در آن، در طول مدت بازسازی یا ساخت مدرسه وجود ندارد، خاطر نشان کرد: بانک آینده در ساخت و تجهیز مدرسه کانتینری امید آینده در روستای میانده از بهترین تجهیزات و راحت‌ترین امکانات با بیشترین ایمنی و امنیت استفاده کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان احداث مدرسه کانتینری امید آینده را یک تجربه بسیار خوب عنوان کرد، ضمن دعوت از سایر خیرین برای کمک به توسعه مدرسه‌سازی در این استان، گفت: مهمترین ویژگی مدارس کانتینری مدت زمان راه اندازی آن است، اگر ما در استان گیلان می خواستیم چنین فضایی را بسازیم به یک سال زمان نیاز داشتیم اما بانک آینده این مدرسه را در طول یک ماه و نیم احداث کرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.