چراغ سبز ایران خودرو به سمت گروه بهمن! کرنش ایران خودرو به سمت قطعه سازان

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر”مسائل و حاشیه های بزرگترین گروه خودرویی گویی تمامی ندارد و این بار شاهد تغییراتی در هیئت مدیره ی ایران خودرو هستیم که نشان دهنده ی نفوذ قطعه سازان در ساختار مدیریتی آن است.

کد خبر : 1159
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دی 1398 - 13:23
چراغ سبز ایران خودرو به سمت گروه بهمن! کرنش ایران خودرو به سمت قطعه سازان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“مسائل و حاشیه های بزرگترین گروه خودرویی گویی تمامی ندارد و این بار شاهد تغییراتی در هیئت مدیره ی ایران خودرو هستیم که نشان دهنده ی نفوذ قطعه سازان در ساختار مدیریتی آن است.

در جدیدترین تغییرات هیئت مدیره ی این گروه عادل پیرمحمدی و مرتضی شفیعی به جمع هیئت مدیره ی آبی پوشان جاده مخصوص اضافه شدند. اما این تغییرات شائبه هایی را به وجود می آورد که از آن جمله می توان به صندلی هایی که در اختیار قطعه سازان قرار می گیرد اشاره کرد.

عادل پیر محمدی که در جدیدترین تغییرات به عضویت هیئت مدیره یاین شرکت درآمده در جلسه ی هیئت مدیره ی ۱۷/۰۷/۱۳۹۸ شرکت ساپکو ( طراحی مهندسی قطعات ایران خودرو) به نمایندگی از شرکت ایران خودرو به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره انتخاب شد.

مرتضی شفیعی دیگر عضو تازه وارد هیئت مدیره نیز به نمایندگی از گروه بهمن خودرو به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل بهمن دیزل فعالیت می کند. ضمن اینکه شفیعی در بهمن لیزینگ نیز به نمایندگی از شرکت شاسی ساز ایران به عنوان رئیس هیئت مدیره مشغول به کار می باشد. لازم به ذکر است شرکت شاسی ساز نیز از شرکتهای زیر مجموعه گروه بهمن است.

گروه بهمن نیز شرکت قطعه سازی کروز را به عنوان مالک خود می بیند. یوسف الهی شکیب که تا قبل از مرتضی شفیعی در هیئت مدیره ی ایران خودرو فعالیت می کرد نیز به عنوان مدیرعامل گروه بهمن انتخاب شد! و عجیب اینجاست که چرا در چندوقت گذشته یکی از صندلی های اعضای هیئت مدیره ی ایران خودرو به گروه بهمن می رسد.

با این حساب باید گفت که قطعه سازان در جمع هیئت مدیره ی این گروه حسابی زمین سفت پیدا کردند و باید دید آیا این تحولات که ورود قطعه سازان به مجموعه ی خودروسازی را باعث شده موجب تحولات مثبت خواهد شد یا خیر؟ تا پیش از این درباره ی در اختیار داشتن صندلی هیئت مدیره گروههای خودرویی توسط گروههای قطعه سازی اختلاف نظر عمیقی وجود داشت اما در عین حال می بینیم که فعلا دو صندلی هیئت مدیره ی ایران خودرو یکی به صورت مستقیم و دیگری به صورت غیر مستقیم در اختیار قطعه سازان قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.