عاملان برخورد نامناسب با زندانیان در زندان اوین باید پاسخگو باشند

رئیس سازمان زندان ها: مسئولیت این رفتارها را پذیرفته و از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و از زندانبانان شریف عذرخواهی می کنم
کد خبر : 12119
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 23:12
عاملان برخورد نامناسب با زندانیان در زندان اوین باید پاسخگو باشند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، انتشار کلیپی مربوط به زندان اوین و رفتار نامناسب بعضی از مأموران زندان با محکومین، که نخستین بار روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه منتشر شد، واکنش های بسیاری را در پی داشته است که سبب آزرده خاطر ساختن بسیاری از شهروندان شده است.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس در این باره گفت: در صورتی که این قصور یا تقصیر متوجه رئیس سازمان زندان ها شود، با توجه به زیر سوال رفتن شأن نظام جمهوری اسلامی، ایشان باید پاسخگو باشد.

ارزیابی وقایع زندان اوین توسط کمیسیون قضایی مجلس

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: با توجه به درگیری های بنده در این روزها برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس، هنوز از جزئیات ماجرا اطلاعات دقیقی ندارم؛ اما باید نسبت به ابعاد مختلف این اتفاق ارزیابی دقیقی صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: کمیسیون قضایی مجلس تا روشن شدن جزئیات به طور جدی پیگیر ماجرا خواهد بود.

آقای غضنفرآبادی در ادامه با اشاره به موج سواری رسانه های معاند بر روی این کلیپ افزودند: کسانی که در زندان هایی مانند گوانتانامو جنایت کردند، سکوت کنند. چرا که صلاحیت اظهار نظر درباره این اتفاقات را ندارند.

رئیس سازمان زندان ها: مسئولیت رفتارهای غیر قبول را می پذیرم

محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها نیز روز سه شنبه در توئیتی با اشاره به تأیید اتفاقات رخ داده گفت: در خصوص تصاویر زندان اوین، مسئولیت این رفتارهای غیرقابل قبول را پذیرفته و تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین وقایع تلخی خواهم کرد و البته برخورد جدی با عوامل آن صورت می گیرد.

وی همچنین افزود: با قبول مسئولیت این رفتارها از خداوند متعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و از زندانبانان شریف عذرخواهی می کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.