لاهوتی: دولت بسته شدن راههای مواصلاتی به گیلان را مصوب کند

Print Friendly, PDF & Email

ظرفیت بیمارستانها در برخی شهرهای استان گیلان تکمیل شده و در مرکز استان گیلان یعنی شهرستان رشت احداث بیمارستان صحرایی در دستور کار قرار گرفته است. در این مورد بسته شدن راههای مواصلاتی به گیلان موضوعی است که قطعا می تواند به عدم گسترش بیشتر این ویروس بینجامد

کد خبر : 1630
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اسفند 1398 - 16:41
لاهوتی: دولت بسته شدن راههای مواصلاتی به گیلان را مصوب کند
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش “وقت خبر“ویروس کرونا در همه ی استانهای کشور با سرعت نگران کننده ای در حال شیوع است و در این بین رعایت فراهم کردن بستر مناسب برای مقابله با این اپیدمی کف انتظارات مردم از مسئولین است. در این میان برخی استانهای شمالی به دلیل عدم مطاحظه ی برخی از مسافران در خطر بیشتری قرار دارند و آنطور که از خبرها برمی آید ظرفیت بیمارستانها در برخی شهرهای استان گیلان تکمیل شده و در مرکز استان گیلان یعنی شهرستان رشت احداث بیمارستان صحرایی در دستور کار قرار گرفته است. در این مورد بسته شدن راههای مواصلاتی به گیلان موضوعی است که قطعا می تواند به عدم گسترش بیشتر این ویروس بینجامد. مسافران قطعا می توانند تأثیر بسیار زیادی در این موضوع داشته باشند.

اما حال و روز برخی شهرستانهای استان گیلان نیاز به توجه بیشتری دارد. نبود امکانات لازم برای کادر درمانی و همینطور عدم زیرساختهای مناسب باعث شده تا کرونا با همه ی مسائلی که مردم رعایت می کنند به گسترش خود ادامه دهد. در این زمینه مهرداد لاهوتی نماینده ی مردم لنگرود در پی انتشار برخی خبرها از این شهرستان گفتگویی را با خبرنگار پارلمانی وقت خبر انجام داد.

لاهوتی در خصوص برخی خبرها مبنی بر کناره گیری کادر درمانی بیمارستان شهید امینی لنگرود از ادامه ی کار به دلیل نبود تجهیزات لازم گفت: این موضوع صحت ندارد و این پرسنل با قدرت مشغول به کار هستند و امیدواریم برخی در انتشار خبرها در فضای مجازی دقت کنند تا زحمت این عزیزان زیر سؤال نرود. در حال حاضر ۱۵۰ بیمار تحت نظر هستند که با کمک کادر درمانی روند درمانشان ادامه پبدا می کند.

نماینده ی مردم لنگرود اذعان کرد: حجم اولیه ی بستریها در گیلان زیاد بود و در حال حاضر شاهد هستیم که برخی بیماران که شرایط استراحت و درمانشان در منزل میسر شده از بیمارستان مرخص می شوند. لاهوتی در مورد تعداد مبتلایان و فوت شدگان کرونا در این شهرستان بیان کرد: بهتر است این آمار توسط مبادی رسمی اعلام شود تا رقم اشتباهی اعلام نگردد! اما باید با اطمینان گفت که آمار گیلان به نسبت از استانهای دیگر بیشتر است.

این نماینده ی مجلس در مورد بستن راههای مواصلاتی به گیلان اظهار کرد: مسافران ما دو دسته هستند ، افرادی که در مسافرخانه ها و اماکنی مانند آن مستقر می شوند و کسانی که ویلا دارند. به این ترتیب استاندار نمی تواند تنها در این مورد تصمیم گیری کند و دولت باید بسته شدن راههای مواصلاتی به گیلان را مصوب کند تا در این صورت مراکز اقامتی هم از پذیرش مسافرین خودداری کنند. در مورد دسته ی دوم هم مردم باید دقت نظر داشته باشند که امکانات درمانی گیلان برای مدیریت جمعیت حاضر در گیلان است و باید این قضیه به درستی درک شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بهتر شهرستان لنگرود نسبت به سایر مناطق گفت: بیمارستان ۱۳۷ تخت خوابه این شهرستان به زودی راه اندازی می شود و تا کنون ۶۰ درصد تجهیزات آن نصب شده که به زودی بقیه هم انجام می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.