آقای همتی شفافیت را فراموش کرده اید؟

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کل بانک مرکزی که مدتها به دلیل اشتغال علی دیواندری از متهمین ارزی در سمت معا‌ون رییس کل و رییس پژوهشکده پولی و بانکی مورد مؤاخذه بود حالا با منتشر نکردن فهرست جدید افراد و شرکتهای دریافت کننده ی ارز دولتی پاسخ شفاف دیگری را به افکار عمومی بدهکارست.

کد خبر : 1653
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 - 14:24
آقای همتی شفافیت را فراموش کرده اید؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“شفافیت را هرطور که معنی کنیم مصداقش رفتار برخی از سازمانها نیست. متأسفانه باید گفت خیلی ها این جمله ی رهبر انقلاب را فراموش کرده اند که در آن ایشان با تقریر و تأکید بر شفافیت فرمودند: جز در برخی موارد امنیتی همه چیز باید به مردم گفته شود. اما وقتی به مشی برخی از مدیران سازمانی که حسابی ابن روزها که اقتصاد حالش خوب نیست برای خودشان برو و بیایی دارند نگاه می کنیم نتیجه ای که حاصل می شود تقریبا مقابل فرمایش رهبری قرار می گیرد. موضوع شفافیت به خصوص در موارد اقتصادی از مطالبه هائیست که مردم همواره دارند و چون سازمانهای دولتی و خصوصی مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم اداره می شوند باید هر مسئله ای در آنها با مردم مطرح شود. بانک مرکزی از جمله سازمانهائیست که بسیاری از شرکتها برای صادرات و واردات نیاز به دریافت ارز دولتی از آن دارند و در این میان بانک مرکزی که ریاست آن به عهده ی همتی است آرشیو خوبی از این پرداختها در اختیار دارد.

همتی که در بدو ورود به بانک مرکزی سیاست روشنگری را اتخاذ کرد اما این روزها با همتی شروع کار در بانک مرکزی فاصله دارد. گواه این ادعا فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی است که مدتهاست توسط بانک مرکزی بروز رسانی نشده و آخرین تاریخ آن مربوط به تیرماه ۹۸ است که از آن زمان تاکنون ۸ ماه می گذرد. آقای رئیس کل که فهرست تمامی افراد ، سازمانها و شرکتهای دریافت کننده ی ارز نیمایی و دولتی را دستور داد که منتشر کنند آیا با خبر است که مدتهاست این کار انجام نشده؟  آیا از ۸ ماه پیش تاکنون فعالیت مرتبط با مسائل ارزی توسط این سازمانها و افراد صورت نگرفته و یا به افراد و شرکتهای جدید متقاضی ، ارز پرداخت نشده که از ۸ ماه پیش تاکنون این موضوع بدون تغییر باقی مانده است؟

رئیس کل بانک مرکزی که مدتها به دلیل اشتغال علی دیواندری از متهمین ارزی در سمت معا‌ون رییس کل و رئیس پژوهشکده پولی و بانکی مورد مؤاخذه بود حالا با منتشر نکردن فهرست جدید افراد و شرکتهای دریافت کننده ی ارز دولتی پاسخ شفاف دیگری را به افکار عمومی بدهکارست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.