در گفت‌وگوی نبض بازار با عضو مجمع نمایندگان استان کرمان؛

کاروانسرای وکیل کرمان تبدیل به اثری دیدنی، جذاب و ماندگاربرای گردشگران شده است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: کاروانسرای وکیل کرمان پس از مرمت تبدیل به اثری دیدنی، جذاب و ماندگار برای گردشگران شده است و این اثر می‌تواند الگویی برای مرمت سایر اثار باستانی و تاریخی استان کرمان باشد.
کد خبر : 17499
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 8:48
کاروانسرای وکیل کرمان تبدیل به اثری دیدنی، جذاب و ماندگاربرای گردشگران شده است
Print Friendly, PDF & Email

موسی غضنفرآبادی در گفتگو با نبض بازار تصریح کرد: اگرچه هزینه قابل توجهی برای بازسازی، مرمت و احیای کاروانسرای وکیل کرمان هزینه شده است، اما این بنا بسیار دیدنی و ماندگار بوده فضای سنتی آن جاذبه فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد.

کاروانسرای وکیل الگویی برای بازسازی سایر ابنیه تاریخی

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: ابنیه تاریخی و کاروانسرا‌های دیگری نیز در استان کرمان وجود دارد که می‌توانند همانند کاروانسرای وکیل مورد مرمت و بازسازی قرار گیرند تا علاوه بر حفظ آثار فرهنگی و تاریخی کشور فضایی را برای جذب گردشگر بیشتر به این استان فراهم کرد.

شرایط را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نمی‌تواند خود به طور مستقیم وارد این عرصه شود بهتر است شرایط را برای حضور بخش خصوصی به گونه‌ای فراهم کنیم که بتواند در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت باید بخش خصوصی را حمایت کند و به دلیل نیازی که این بخش به اعتماد و شرایط باثبات دارد باید حمایت‌های قانونی و بسترسازی لازم را برای آن‌ها به گونه‌ای فراهم کرد که ورود سرمایه‌گذاری به این بخش تسهیل شود.

بدسلیقگی‌ها نباید مانع حضور بخش خصوصی در بخش گردشگری شود

 

وی ادامه داد: بدسلیقگی‌ها نباید مانع حضور بخش خصوصی در بخش گردشگری و مرمت آثار و ابنیه تاریخی باشد. بخش خصوصی نیز به تسهیلات ندارد و تنها می‌خواهند که چوب لای چرخ آن‌ها نگذارند.


غضنفرآبادی در مورد تقویت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در مرمت آثاری مانند کاروانسرای وکیل کرمان عنوان کرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه و میراث فرهنگی و گردشگری باید تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه به امضاء برسد. نقش وزارت امورخارجه در این زمینه بسیار مهم است. نگاه منفی که بدخواهان نسبت به کشور ما ایجاد کرده‌اند با تلاش مسئولان رده‌بالای کشور باید تغییر کند به گونه‌ای که بتواند بالاترین میزان گردشگر را به بازدید از آثار کهن و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی ایران دعوت کند.

وی عنوان کرد: گردشگر نیاز به امنیت دارد و باید با تلاش این احساس امنیت را در آن‌ها ایجاد کرد و به این منظور باید برنامه‌ریزی مستمری در این زمینه با همکاری وزارتخانه‌های مختلف وجود داشته باشد.

دولت سیزدهم برنامه‌های مناسبی در زمینه تقویت گردشگری در دست اجرا دارد

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برنامه‌های مناسبی در زمینه تقویت گردشگری در دست اجرا دارد و ما نیز امیدواریم که در این مسیر موفق باشند و بتوانند سهم گردشگری در اقتصاد ایران را افزایش دهند.

گفتنی است قرارداد سرمایه گذاری در احیاء و مرمت کاروانسرای وکیل کرمان در سال ۱۳۹۶ بین شرکت “گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران” (سمگا) و صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی وابسته به وزارت میراث فرهنگی منعقد و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۱۳۹۷ شروع شد. شرکت “گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران” (سمگا)، بازوی اجرایی گروه مالی گردشگری در حوزه گردشگری و هتلداری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 58 در انتظار بررسی : 58 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.