دروغ ربطی به کرونا ندارد ، مراقب اعتماد مردم باشیم

Print Friendly, PDF & Email

ارائه ی آمارهای متناقض از وضعیت بیکاری ، معیشتی و… باعث شد که مردم درگیر با این معضلات حساب خود را از حساب آمارهای رسمی اعلام شده جدا کنند. وقتی در خانه ملت نمایندگان مجلس که وکلای مردم هستند نسبت به برخی آمارهای اعلام شده اعتراض دارند باید چه کسی را محاکمه کرد؟واقعیت اینست که باید به سؤالات زیادی قبل و بعد کرونا پاسخ داده شود. زیرا هرگز نباید میوه ی حاصل نهال انقلاب بی اعتمادی باشد.

کد خبر : 1827
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اسفند 1398 - 17:26
دروغ ربطی به کرونا ندارد ، مراقب اعتماد مردم باشیم
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش “وقت خبر“با شیوع ویروس کرونا در کشور ، آمار  مختلفی از نهادها و افراد متلف به گوش رسید. آماری که تناقض آشکاری با شمار مبتلان و تعداد فوت شدگانی داشت که از تریبونهای رسمی بیان می شود که در باور کلی این موضوع مصداق دروغ است. در میان این گاهی موضوع گیریهایی را شاهد هستیم که نکات ایمنی و بهداشتی را هدف می گیرد مانند برخی فیلمها و تصاویر و یا مطالبی که توسط برخی روی صفحات مجازی و خروجی برخی سایتها شاهد هستیم.

چیزی که در این باره مسلم است و نیازی به توضیح ندارد عدم سازگاری اعداد و ارقامی و تفکراتی است که در شرایط پیش رو بحران را بیشتر می کند. اما چه کسی در این باره مقصر است؟

وقتی فرماندار و نماینده درباره ی یک مسئله نظرات و آمار متفاوتی از آنچه بیان می شود اعلام می کنند باید تقصیر گردن صفحات مجازی انداخت؟ وقتی نماینده ی مردم قم در روزهای اول که تعداد فوت شدگان به ۱۰ نفر هم نرسیده بود صراحتاً می گوید اسامی ۵۰ نفر از فوت شدگان بر اثر کرونا در قم را به وزیر بهداشت داده است آیا باید سراغ تلگرام و واتساپ و… رفت یا باید راستی آزمایی انجام د اد؟ هرچند که موافق بزرگنمایی و کوچکنمایی در این باره نیستیم اما معتقدیم که معیاری برای سنجش راست و دروغ برخی از مدیران باید وجود داشته باشد زیرا اینطور شفافیت بیشتری حاکم خواهد بود. آیا این تفاوت در آمار از زبان یک مسئول با آمار رسمی طبیعی است؟

بعد از فوت یکی منتخبین مجلس یازدهم به نام محمدعلی رمضانی برخی سایتها علت فوت ایشان را بیماری زمینه و برخی ابتلا کرونا دانستند و در جدیدترین گزارش هم خبرگزاری فارس فوت رمضانی را بر اثر ویورس کرونا دانست.

ریشه ی این تناقض گویی ها هرچه باشد باید در رفتار مدیران و اعتماد مردم به آنها جستجو کرد. ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای اعتماد سازی مردم که اگر به هرشکلی این موضوع با چالش روبرو شود باید از متولیانی پرسید که امروز در رأس امور هستند.

ارائه ی آمارهای متناقض از وضعیت بیکاری ، معیشتی و… باعث شد که مردم درگیر با این معضلات حساب خود را از حساب آمارهای رسمی اعلام شده جدا کنند. وقتی در خانه ملت نمایندگان مجلس که وکلای مردم هستند نسبت به برخی آمارهای اعلام شده اعتراض دارند باید چه کسی را محاکمه کرد؟ واقعیت اینست که باید به سؤالات زیادی قبل و بعد کرونا پاسخ داده شود. زیرا هرگز نباید میوه ی حاصل نهال انقلاب بی اعتمادی باشد.

در روزهای اخیر این جمله ی رهبری نمود بیشتری پیدا دارد که فرمودند “جز در برخی موارد امنیتی سایر موضوعات بصورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود” اگر همین رهنمون نصب العین قرار می گرفت امروز به به یقه گیری از هم برای پیدا کردن راست و دروغ نمی رسیدیم. یادمان نرود برای به دست آوردن اعتماد مردم زحمات زیادی کشیده شده که برخی متوجه اهمیت آن نیستند.

امین رجب خواه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.