وضعیت فوق حاد در کاخ سفید برای تعیین ابتلای ترامپ به کرونا

Print Friendly, PDF & Email

یک رسانه نزدیک به دونالد ترامپ از برگزاری نشست اضطراری در کاخ سفید برای تعیین احتمال ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا خبر داده است.

کد خبر : 1900
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 23:16
وضعیت فوق حاد در کاخ سفید برای تعیین ابتلای ترامپ به کرونا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش https://vaghtkhabar.ir/، یک رسانه آمریکایی نزدیک به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از برگزاری نشستی اضطراری در کاخ سفید برای تعیین احتمال ابتلای او به ویروس کرونا خبر داده است.

شبکه خبری «فاکس‌نیوز» در گزارشی در این باره گفت دونالد ترامپ شنبه در عمارت «مارالاگو» در ایالت کالیفرنیا با دونالد ترامپ دیدار کرده و با او دست داده بود.

یک خبرنگار این شبکه گفت: «تست کرونای رئیس‌جمهور برزیل مثبت شده است. ایشان اخیراً در آمریکا بود و در مارالاگو با رئیس‌جمهور [ترامپ] دست داد. در حال حاضر جلسه‌ای در کاخ سفید در حال برگزاری است. رئیس ستاد کارکنان رئیس‌جمهور هم در آن جلسه حاضر است و قرار است تعیین کنند که با این موضوع چه کنند.»

یک میهمان دیگر برنامه با بیان اینکه می‌خواهد ماجرا را پیچیده‌تر کند گفت که نتیجه اولیه تست هم ممکن است ابتلا به بیماری را نشان دهد. او گفت هر کسی که با رئیس‌جمهور برزیل دست داده باید خودش را قرنطینه کند.

پیش از این رویترز گزارش داده بود تست «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهور برزیل برای تعیین ابتلا به کرونا مثبت بوده است. فاکس‌نیوز هم این خبر را تأیید کرده است.

با وجود این، رئیس‌جمهور برزیل ساعاتی بعد این گزارش‌ها را تکذیب کرد و مدعی شد که نتیجه این تست منفی بوده است.

روز گذشته پنجشنبه هم رسانه‌ها گزارش داده‌ بودند ژائیر بولسونارو مشکوک به ابتلا به کرونا است و تحت معاینه قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور برزیل شنبه در اقامتگاه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در «مارالاگو» با وی دیدار کرده بود.

بولسونارو بعد از آنکه یکی از دستیارانش به ویروس کرونای جدید مبتلا شد مشکوک به ابتلا به این ویروس است و آزمایش داده است.

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند «فابیو واجناگارتن» وزیر ارتباطات برزیل که او هم شنبه با ترامپ دیدار کرده بود به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده است.

به نوشته روزنامه «استادائو»، هیأت همراه «ژایر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل در سفر اخیرش به آمریکا، از عصر چهارشنبه از سوی دفتر دولت تماس‌هایی دریافت کردند و از آن‌ها در خصوص داشتن علائم آنفولانزا سوالاتی پرسیده شد و از آن‌ها خواسته شد برای انجام آزمایش پزشکی به بیمارستان ارتش در برزیلیا مراجعه کنند.

روز پنجشنبه «راجریو مارینیو» وزیر توسعه برزیل اعلام کرد سفر بولسونارو به آمازون به دلیل «مسائل امنیتی درخصوص سلامت» رئیس‌جمهور، لغو شده است. با این حال دولت هرگونه ارتباط بین مشکوک بودن وزیر ارتباط به ابتلا به کرونا و لغو این سفر را تکذیب کرد.

هیأت همراه بولسونارو در سفر به آمریکا و دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور شامل وزیر امور خارجه، وزیر دفاع، وزیر معادن و انرژی، و چند مقام سیاسی دیگر برزیل بود.

مقامات دولت برزیل که با واجناگارتن گفت‌وگو داشته‌اند می‌گویند او علائم آنفلوانزا را دارد و منتظر نتیجه تست کرونا است. به گفته آن‌ها واجناگارتن روز شنبه جلسه صبحانه‌ای اختصاصی با ترامپ داشته است. او همچنین عکسی را در کنار ترامپ در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است.

همچنین در این سفرهیأت همراه بولسونارو در این سفر در یک ون جابه‌جا می‌شدند و فقط رئیس‌جمهور از داشتن خودرویی جداگانه بهره‌مند بوده است.

پس از آن‌که رسانه‌های برزیلی افشا کردند واجناگارتن برای انجام تست کرونا به بیمارستان مراجعه کرده است، او در پیامی توئیتری از آن‌ها انتقاد کرد اما این خبر را تکذیب نکرد.

با این حال روز پنجشنبه رسانه‌ها اعلام کردند نتیجه آزمایش کرونای واجناگارتن مثبت اعلام شده و بولسونارو نیز تحت معاینه قرار دارد.

تا کنون نتیجه آزمایش کرونای ۵۲ نفر در برزیل مثبت اعلام شده اما گزارشی از مرگ در اثر ابتلا به این بیماری منتشر نشده است. منبع خبر گزاری فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.