ایا به درستی: سیاست ترامپ فقط ایران را تقویت کرده است یا ضعیف نموده

Print Friendly, PDF & Email

یک سناتور ارشد دموکرات با انتقاد از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا در قبال ایران، گفت این رویکرد، تهران را قوی‌تر و واشنگتن را ضعیف‌تر کرده است.

کد خبر : 1903
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 23:25
ایا به درستی: سیاست ترامپ فقط ایران را تقویت کرده است یا ضعیف نموده
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش https://vaghtkhabar.ir/، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی امروز (جمعه) سیاست‌های افراطی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران را به باد انتقاد گرفت.

مورفی در صفحه توئیتر خود، با انتقاد از ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دستور ترامپ، نوشت: «قرار بود حمله به [سردار] سلیمانی، بازدارندگی [آمریکا] علیه ایران را احیا کند. [اما] نکرد».

وی ضمن اشاره به عملیات انتقام موشکی سپاه علیه پایگاه «عین‌الاسد» در عراق، گفت: «آنها (ایران) تلاش کردند ۱۰۰ آمریکایی را در عین‌الاسد به قتل برسانند. سپس نواب آنها روز چهارشنبه (دیروز) ۳ نفر از افراد ما را به قتل رساندند».

این سناتور آمریکایی در جمله دیگری، افزود: «این ایده که کشتن یک ژنرال ایرانی دیگر می‌تواند به تنش‌ها خاتمه دهد، در تضاد با حقایق [میدانی] است».

مورفی در توئیت دیگری درباره شکست سیاست‌های کاخ سفید در قبال تهران، نوشت: «سیاست ترامپ در قبال ایران کاری جز قوی‌تر کردن آنها و ضعیف‌تر کردن آمریکا نکرده است. ایران اکنون اورانیوم کافی برای بمب دارد».

وی با اذعان به اینکه نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا در خطر هستند، اضافه کرد: «نظامیان ما در خطر روزانه بوده و اکثراً بی‌دفاع هستند. نواب ایران در سوریه، لبنان و عراق قوی‌تر شده‌اند. زمان تغییر مسیر رسیده است».

مورفی قبلا هم با اشاره به سفر مهم رئیس مجلس ایران به لبنان گفته بود سیاست فاجعه‌بار واشنگتن باعث تقویت نفوذ ایران در لبنان شده است. (جزئیات بیشتر)

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز (جمعه) پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل و پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی به استان‌های صلاح‌الدین، بصره و فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.