کمک ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا

Print Friendly, PDF & Email

وزیر خارجه کویت در گفت‌وگوی تلفنی پیش از ظهر امروز با ظریف از کمک انسان‌دوستانه ۱۰ میلیون دلاری این کشور به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد.

کد خبر : 2163
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 - 16:17
کمک ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر .«شیخ احمد ناصر الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در گفتگوی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا از کمک انسان دوستانه ۱۰ میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا خبر داد.

در این گفتگو وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از دولت و ملت کویت، مبارزه با کرونا را مسئله‌ای جهانی و مستلزم همکاری منطقه‌ای و جهانی برشمرد و با تقبیح تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران از کویت خواست در پویش جهانی برای توقف و بی توجهی به این تحریم‌های غیر انسانی مشار‌کت فعال کند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرده بود.

از سوی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز روز جمعه با ارسال نامه‌ای به سران تعدادی از کشور‌ها با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی جهانی، متذکر شده است که در این شرایط، جمهوری اسلامی ایران ــ بر خلاف سایر کشور‌های درگیر ــ با موانع و محدودیت‌های جدی مواجه است که ناشی از تحمل دو سال تحریم‌های گسترده غیرقانونی، سیاست فشار حداکثری و کارشکنی‌های سیستماتیک دولت آمریکا می‌باشد.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز سه محموله کمک از سوی یونیسف، امارات عربی متحده و ازبکستان به ایران ارسال شد.

کمک یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) سومین محموله ارسالی به ایران بود.کمک‌های یونیسف علاوه بر اقلام پزشکی، دستورالعمل‌های این صندوق به زبان فارسی برای نگهداری و حمایت از کودکان در مقابل کرونا و ایجاد فضایی امن برای کودکان در خانه در شرایط شیوع کرونا در جامعه را در برمی‌گیرد.

در پی شیوع کرونا وزرای خارجه چین، روسیه، صربستان، اتریش، فرانسه٬ سوئیس، نروژ، پاکستان، کویت، عراق، جمهوری آذربایجان، امارات عربی متحده، کرواسی، انگلیس و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفتگو کردند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این اعلام کرده بود که علاوه بر کمک‌های چین، ترکیه، امارات عربی متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس، کمک‌های نقدی و تجهیزات پزشکی از ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه دریافت شده است./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.