پتروشیمی پردیس حامی تالاب ها و جنگل های حرا در استان بوشهر:

برگزاری جشن روز جهانی تالاب‌ها به میزبانی پتروشیمی پردیس در پارک ملی دریایی نایبند

مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها (دوم فوریه) به میزبانی شرکت پتروشیمی پردیس در پارک ملی دریایی نایبند عسلویه برگزار شد.
کد خبر : 22016
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 13:28
برگزاری جشن روز جهانی تالاب‌ها به میزبانی پتروشیمی پردیس در پارک ملی دریایی نایبند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها (دوم فوریه) با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس، معاونین، کارشناسان و روسای محیط زیست استان و منطقه، مسئولان نهاد‌های شهرستان و فعالان محیط زیست و سمن‌ها به میزبانی شرکت پتروشیمی پردیس در پارک ملی دریایی نایبند عسلویه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته اظهار داشت: سعی کرده ایم به عنوان شرکتی که تأمین امنیت غذایی مردم ایران و دنیا را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است گام‌هایی برای بهبود شرایط زندگی مردم در منطقه عسلویه و مناطق پیرامونی برداریم.

غلامرضا جمشیدی ادامه داد: ما تفاهم نامه‌ای با بیش ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از جنگل‌های حرا در استان بوشهر با اداره کل حفاظت از محیط زیست استان منعقد کرده ایم و علاوه بر آن تلاش داریم تا با مدیریت بهینه فرآیند‌ها کمترین آسیب را برای محیط زیست پیرامونی خود داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌های حائز اهمیت پتروشیمی پردیس که برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود و تأثیر بسزایی در کاهش میزان آلاینده‌های منطقه عسلویه و افزایش ضریب سلامت شاغلین و ساکنین منطقه خواهد داشت پروژه پتروشیمی همت است که آذرماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس اذعان کرد: خاموش شدن فلر ۵ شرکت پتروشیمی منطقه، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از جمله دی اکسید کربن در منطقه عسلویه به میزان ۸۳۰ هزار تن در سال، جلوگیری از خام فروشی محصول آمونیاک، افزایش یک میلیون تن به ظرفیت تولید اوره کشور، ایجاد اشتغال برای حدود یکهزار نفر در زمان اجرای پروژه و اشتغال دائمی بیش از ۱۰۰ نفر در زمان بهره برداری از دستاورد‌های این پروژه است.

غلامرضا جمشیدی با تأکید بر دغدغه مندی پتروشیمی پردیس برای افزایش سطح رفاه ساکنین منطقه عسلویه و بهبود وضعیت شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی گفت: مسئولیت اجتماعی، تعهد مسمتری است که ما در قبال مردم منطقه و زیست بوم پیرامونی برعهده داریم و سعی ما در مجموعه پتروشیمی پردیس بر این است که به صورت مستقیم و یا از طریق شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس در موضوعاتی که برای مردم منطقه تأثیرگذار است سرمایه گذاری کنیم.

فرهاد قلی نژاد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این مراسم با تبریک روز جهانی تالاب ها، با اهدای لوح از تلاش‌های مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس برای حفاظت از تالاب‌ها و جنگل‌های حرا و میزبانی مراسم روز جهانی تالاب‌ها قدردانی نمود.

فرماندار شهرستان عسلویه و مدیر موسسه توسعه پایدار نایبند نیز در این آیین طی سخنانی از عملکرد مسئولانه شرکت پتروشیمی پردیس در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به محیط پیرامونی و حفاظت و حمایت از محیط زیست تقدیر و تشکر نمودند.

تقدیر از فعالان محیط زیست و حامیان و حافظان تالاب‌ها و جنگل‌های حرا در استان بوشهر پایان بخش این برنامه بود که به همت پتروشیمی پردیس انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.