مبارزه با کرونا به سبک بانوان در خراسان جنوبی

Print Friendly, PDF & Email

بانوان کارگاه خیاطی ایثار این روزها در خط پشتیبانی جبهه مبارزه با کرونا با اقدامات ایثارگرانه خود بخشی از پازل همدلی اجتماعی و حماسه این روزهای کشور شدند.

کد خبر : 2237
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 13:35
مبارزه با کرونا به سبک بانوان در خراسان جنوبی
Print Friendly, PDF & Email

 به گزارش وقت خبرحضور طیف گسترده‌ای از زنان در خط پشتیبانی هشت سال دفاع مقدس از افتخارات بانوان ما در جنگ تحمیلی است، آن‌ها گرچه در خط مقدم حضور چندانی نداشتند اما سربازان گمنامی بودند که در تمامی عرصه‌ها بدون هیچگونه توقعی حضوری فعال داشتند.

دیروز جبهه جنگ تحمیلی؛ امروز جبهه مبارزه با کرونا

حالا بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از روزهای شور و حماسه، این روزها نیز که با حمله دیگری از نوع دیگر به جان مردم و میهن مواجه شده‌ایم، اولین مدافعان خط مقدم پزشکان و پرستارانی هستند که برای در امان ماندن جان مردم، از جان خود گذشته و به ایثار و فداکاری مشغول هستند، اما تفاوت این جبهه با دفاع مقدس در این است که در خط مقدم هم بسیاری از بانوان حضور دارند.

 در این ایام علاوه بر بانوان جهادگر در خط مقدم، بانوانی نیز هستند که همانند دوران دفاع مقدس در پشت خط در حال پشتیبانی رزمندگان خط مقدم هستند.

مبارزه با کرونا با هنر خیاطی!

این روزها هنر خیاطی در صدر هنرهای هفتگانه قرار گرفته است و هر خانمی که مجهز به این هنر است سعی کرده در این امدادرسانی سهیم باشد، اگر زمانی زنان در دوران دفاع مقدس نیمه پنهان آن بودند، این بار هم نیمه پنهان جبهه در عرصه سلامت هستند.

«نسا بیکی»، یکی از زنانی است که در این روزها در حال خدمت‌رسانی در جبهه مقابله با ویروس منحوس کرونا است، او که چندین سال است البسه بیمارستان‌ها را تهیه می‌کند این بار با تولید بیش از پیش البسه و ملزومات بیمارستانی به کمک مدافعان سلامت آمده است.

مدیر کارگاه تولیدی ایثار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این رابطه اظهار داشت: باتوجه به اینکه سال‌ها است در تولید ملزومات و البسه بیمارستان فعالیت دارم، با شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ درصد تولید کارگاه به این ملزومات اختصاص یافته است.

تولید روزانه ۵۵۰ عدد اقلام بهداشتی/ درآمد یک روزمان را برای مبارزه با کرونا بخشیدیم

نسا بیکی افزود: شب‌ها کار برش را انجام می‌دهیم و روزها کار دوخت که به طور روزانه ۲۵۰ آستین، ۳۰۰ ماسک و گان می‌دوزیم و در اختیار بیمارستان‌های شهرستان قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه درآمد تمام خانم‌هایی که دراین کارگاه مشغول هستند از راه خیاطی است، اضافه کرد: اما آن‌ها دستمزد یک روز تولید ماسک‌هایی را که برای بیمارستان بوده، بخشیده‌اند.

مدیر کارگاه خیاطی ایثار گفت: کارگاه خیاطی‌ام را در شیفت بعدازظهر در اختیار یک پایگاه بسیج که درحال تولید ماسک رایگان برای مردم هستند قرار دادم.

بیکی افزود: تاکنون ۱۰۰ ماسک تولیدی نیز در بین مردم به صورت رایگان توزیع کردیم.

توزیع رایگان اقلام بهداشتی برای جهادگران

وی تأکید کرد: همچنین برای افرادی که در سطح معابر به ضدعفونی و سم‌پاشی اقدام می‌کنند تا زمانی که این موضوع ادامه داشته باشد ماسک، کلاه و شلوار و گان رایگان اهدا می‌کنیم.

شنیدن اخبار اینگونه همدلی و ایثارگری‌های اقشار مختلف جامعه برای کمک به حفظ جان یکدیگر لابلای اخبار مربوط به ویروس منحوس کرونا، نور امید را برای رسیدن روزهای بهتر این مردم در دل‌ها بیشتر می‌کند./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.