پیش بینی بارش برف و باران در ۶ استان

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه در برخی مناطق شمال شرق و یکشنبه در برخی مناطق واقع در دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.
کد خبر : 22574
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اسفند 1401 - 20:46
پیش بینی بارش برف و باران در ۶ استان
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ، جمعه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر شدت یافته و در بخش هایی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی وزش باد و در نواحی مرتفع بارش برف انتظار می‌رود.

ضیاییان همچنین این را هم گفت که دوشنبه در استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، جنوب یزد، کرمان و شمال هرمزگان بارش پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعه در نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی یزد، شرق سمنان، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شنبه در نوار شرقی کشور (به ویژه منظقه زابل) در بعضی ساعات، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود، خاطر نشان کرد: جمعه در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شنبه در شمال شرق کشور دما بین ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد و از امروز تا شنبه دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۵ اسفند ) قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و روز  شنبه ( ۶ اسفند ) نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(۴ اسفند) و فردا جمعه ( ۵ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز (۴ اسفند) شهرکرد و کرمانشاه با دمای ۴- درجه سانتیگراد و طی فردا جمعه ( ۵ اسفند) اردبیل با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.