تولید کیت تشخیص ویروس کرونا در جهاددانشگاهی

Print Friendly, PDF & Email

با تلاش پژوهشگران جهاددانشگاهی، کیت تشخیص مولکولی کووید ـ ۱۹ با نام تجاری COVIMED با استفاده از فناوری‌های روزآمد، طراحی و تولید شد.

کد خبر : 2277
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 18:16
تولید کیت تشخیص ویروس کرونا در جهاددانشگاهی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش  وقت خبر ر . با همت و تلاش پژوهشگران مرکز نوآوری و شتاب‌دهی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، کیت تشخیص مولکولی کووید ـ ۱۹ با نام تجاری COVIMED با استفاده از فناوری‌های روزآمد، طراحی و تولید شد.

حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۸ اسفندماه) در معرفی این کیت‌ تشخیص مولکولی در ساختمان پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی، گفت: با شیوع ویروس کرونا در چین، این پیش‌بینی وجود داشت که این ویروس به کشورهای دیگر نیز سرایت کند؛ لذا ما از همان ابتدا تولید کیت‌های مولکولی تشخیص کرونا را در دستور کار خودمان قرار دادیم.

وی ادامه داد: یکی از مجموعه‌های پیشروی ما در این زمینه، پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی بود که از همان ابتدا، کار مطالعاتی و طراحی در این زمینه را توسط پژوهشگران خود آغاز کرد و توانست کیت را تولید کند و در خود پژوهشکده، مورد آزمایش‌های متعددی قرار گرفت و خوشبختانه موفق شد، جواب‌های مثبتی از این آزمایش بگیرد.

طیبی درباره‌ کیفیت کیت تولیدشده توسط پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی، اظهار کرد: پژوهشگران این پژوهشکده توانستند کیت‌هایی تولید کنند که با تکنولوژی روز دنیا هم‌خوانی دارد و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و خوب عمل می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی افزود: بعد از گرفتن جواب‌های مثبت در پژوهشکده، برای گرفتن نظر آزمایشگاه‌های مرجع و تولید انبوه آن و گرفتن مجوز از سازمان غذا و دارو، کیت‌ها به این آزمایشگاه‌های مرجع فرستاده شد و خوشبختانه به ما اطلاع دادند که کیت‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: امروز خوش وقت هستیم که اعلام کنیم این کیت از آزمایش‌های مربوطه با سلامت عبور کرده است و با توجه به اطمینانی که نسبت به کیت تولیدی داشتیم، با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم که منابع مالی مورد نیاز تامین شود و مواد اولیه هم خریده شود تا ما بتوانیم تا سقف ۱ میلیون کیت در ماه تولید کنیم.

طیبی درباره‌ تولید انبوه این کیت‌های تشخیصی، گفت: همه‌ی هماهنگی‌ها انجام‌شده و با مجوزی که سازمان غذا و دارو صادر خواهد کرد، بلافاصله تولید انبوه کیت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و لازم است در این‌جا از حمایت مرکز تشخیص سریع انستیتو پاستور ایران قدردانی کنم که در انجام آزمایش‌های مرتبط، همکار بسیار خوبی با ما داشتند.

رییس جهاددانشگاهی در همین زمینه اعلام کرد: کیت دیگری را نیز هم‎زمان با شیوع ویروس کرونا در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران جهاددانشگاهی با همکاری و توصیه‌ی سازمان پدافند غیرعامل، در دست تولید داریم که این کیت هم مراحل آزمایش خود را در انستیتو پاستور می‌گذارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دیگر برنامه‌های آزمایشگاهی جهاددانشگاهی در کشور، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌مان این است که مجموعه‌ی آزمایشگاه‌های جهاددانشگاهی در تعدادی از استان‌های کشور نیز بعد از تهیه و تولید این کیت‌ها و در اختیار دادن آن به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی استانی، به کمک حل مشکل تشخیص ویروس کرونا در کشور بپیوندند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.