نامه­ ۵ وزیر و ۱۷ اسـتاد برجسته­ پزشکی به رئیس‌جمهور

Print Friendly, PDF & Email

تعدادی از وزرای بهداشت و اساتید برجسته پزشکی کشور طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور توصیه‌هایی را برای قطع زنجیره ابتلای کرونا ارائه دادند.

کد خبر : 2314
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 13:22
نامه­ ۵ وزیر و ۱۷ اسـتاد برجسته­ پزشکی به رئیس‌جمهور
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . پنج وزیر بهداشت و هفده اسـتاد برجسته پزشکی کشور نامه ای خطاب به رئیس‌جمهور در مورد کرونا نوشته‌اند که متن آن به این شرح است:

بسمه تعالی

حضرت حجت‌­الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیـس جمهـور محـترم جمهـوری اسلامـی ایـران

سلام علیکـم

با احترام و آرزوی سلامتی و تندرستی جنابعالی به استحضار می رساند؛

حدود ی ک ماه می باشد که از بروز و شیوع بیماری کوید ۱۹ در ایران می ‌گذرد، در این مدت روند بیماری و تبعات آن همچنان صعودی و رو به افزایش است و در هیچ منطقه‌­ای روند کاهنده نداشته است. روزانه ده ‌ها نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می ‌دهند و تعداد کثیری نیز تحت درمان، بستری، معاینه و آزمایش ‌ها قرار می ‌گیرند، در صورت عدم  کنترل بیماری و چاره ‌جویی مؤثر، افزایش تلفات و خسارات قطعی است.

خداوند کریم در آیه ۳۲ مائده می فرماید؛ نجات یک فرد معادل نجات تمام بشریت و کشتن یک نفر معادل قتل همه ‌ی بشر است. در این شرایط خطیر بر همه ‌ی ما فرض است برای توقف این روند اقدامی اساسی صورت دهیم.

با توجه به تجارب علمی و مسجل در مقابله موفق با بیماری کرونا و جمع‌­بندی مشاهدات بالینی و تجارب علمی ما پزشکان فوق تخصص ریه و متخصصان داخلی و عفونی مطمئن‌­ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه ‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت ‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است. استمرار شرایط فعلی زندگی مردم و تداوم رفت و آمدهای غیرضروری نتیجه‌­ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.

توصیه اکید ما به عنوان پزشکان متخصص این حوزه این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت ۱۵ روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به ‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن هم با رعایت کامل و سخت گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت ‌های غیرضروری شهری و بین ‌شهری گرفته شود.

ریاست محترم جمهور، عدم رعایت این توصیه ‌ها بازی با جان مردم است. اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران ‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت و منجر به مرگ تعداد بیشتری از هم وطنان خواهد شد. ما در برابر تک ‌تک این افراد مسئول خواهیم بود و فردای قیامت جوابی در پیشگاه حضرت حق نخواهیم داشت.

 با تقدیم احترام فراوان و آرزوی موفقیت

  و سلامت ملت شریف ایران

لیست این وزرا و پزشکان برجسته کشور به شرح زیر است:

– دکتر علیرضا مرندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت های موسوی و هاشمی و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی.

– دکتر مسعود پزشکیان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت خاتمی و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی .

– دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت احمدی نژاد  (با تأکید بر ضرورت استفاده گسترده از آموزه های  طب سنتی و بومی مان).

– دکتر مرضیه وحیدی دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت احمدی نژاد.

– دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت نهم./ فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.