زمان‌پور: تحقق شعار سال یک تکلیف ملی است

ظرفیت‌های فولاد اکسین خوزستان برای رشد تولید عملیاتی شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری تلاش برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده را یک تکلیف ملی دانست و گفت: ظرفیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های توانمند هلدینگ صبا انرژی جهت رشد تولید بیش از پیش عملیاتی شود.
کد خبر : 23209
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردین 1402 - 10:33
ظرفیت‌های فولاد اکسین خوزستان برای رشد تولید عملیاتی شود
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان؛ علیرضا زمان‌پور روز چهارشنبه در جریان بازدید از خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی متنوعی را راهبری می‌کند که از جمله آن‌ها فولاد اکسین خوزستان است.

وی بیان داشت: این شرکت فولادی از ظرفیت و توانمندی‌های لازم برای افزایش سوددهی برخوردار است که قطعاً زمینه ساز ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در استان خوزستان خواهد بود.

زمان‌پور با اشاره به اینکه عمده سهام فولاد اکسین خوزستان متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است افزود: اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این شرکت فولادی (طرح فولاد سازی) در تکمیل زنجیره ارزش تولید ورق‌های فولادی خاص تاثیرگذار است و موجب تحقق ظرفیت اسمی کارخانه خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه سهامداران این شرکت از اجرای پروژه‌های “فولادسازی” و همچنین “واحد ریخته‌گری و احیای مستقیم” فولاد اکسین خوزستان حمایت قاطع می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری شتاب در اجرای همزمان این پروژه‌ها را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را با اهمیت عنوان کرد و افزود: رشد تولید در این مجموعه فولادی علاوه بر ایجاد فرصت‌های مستقیم و غیرمستقیم شغلی در استان به رشد تجارت خارجی و همچنین پشتیبانی از پروژه‌های مختلف کشور در بخش نفت و گاز منجر می‌شود.

زمان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود آغاز بکار مجموعه جدید مدیریتی فولاد اکسین خوزستان را همراه با ایجاد رضایت عمومی در استان عنوان کرد و گفت: سهامداران فولاد اکسین خوزستان، انتخاب مدیر عاملی توانمند را با جدیت در دستور کار داشت که خوشبختانه این امر محقق شد.

وی افزود: ماموریت تیم جدید مدیریتی فولاد اکسین خوزستان ایجاد اشتغالزایی در استان و تکمیل زنجیره ارزش است که مورد تاکید رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به اهمیت تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: این موضوع در واحد‌های صنعتی مختلف این هلدینگ برنامه ریزی شده که از جمله آن آغاز عملیات اجرایی مگا پروژه پلیمر کنگان با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و همچنین پروژه فولادسازی “صبا فولاد” طی ۲ ماه اخیر است.

تشکیل کمیته احداث پروژه فولادسازی اکسین خوزستان

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه این بازید با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت تحقق ظرفیت اسمی تولید این مجموعه فولادی اشاره کرد و گفت: به منظور عملیاتی شدن برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مسیر ساخت پروژه فولاد سازی، کمیته‌ای کارشناسی تشکیل شده تا روند عملیات اجرایی این طرح توسعه تسریع شود.

علی محمدی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغالزایی در استان خوزستان بیان داشت: در کنار چنین موضوع با اهمیتی، ارزآوری بیشتر و توسعه تجارت خارجی از طریق افزایش صادرات محصولات فولاد اکسین نیز پیگیری می‌شود.

وی یادآورشد: برنامه‌های توسعه‌ای فولاد اکسین در راستای شعار سال هدفگذاری است و در این زمینه از بدنه کارشناسی موجود در مجموعه استفاده خواهد شد.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: تحقق ظرفیت اسمی تولید فولاد اکسین خوزستان به بیش از یک میلیون تن محصول در سال منوط به راه اندازی طرح فولادسازی است که تاثیر مستقیمی در رشد تولید کشور خواهد داشت.

بر اساس این گزارش: احداث طرح فولادسازی اکسین در خرداد ماه ۱۳۹۶ از سوی هیئت دولت تصویب و در طول این سال‌ها مجوز‌های مربوطه از سوی محیط زیست، مجمع عمومی شرکت فولاد اکسین، هیئت مدیره و سهامداران اخذ شده است.

احداث این طرح دارای واحد‌هایی اصلی مانند پست اصلی برق، واحد اکسیژن، طرح توسعه فولادسازی و احیا مستقیم، خط نورد، محل انباشت و برداشت است. با احداث این پروژه، یک هزار شغل مستقیم و ۲۳۰۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

ظرفیت اسمی سالانه فولاد اکسین خوزستان یک میلیون ۵۰ هزار تن است که در حال حاضر تولید سالانه این شرکت کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت اسمی آن است. فولاد اکسین خوزستان، تولیدکننده ورق‌های عریض فولادی صنایع مهم کشور از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، کشتی سازی و مخازن تحت فشار است که به دلیل توان پایین تولید اسلب سنگین مورد نیاز این محصولات در کشور همچنان ظرفیت اسمی این شرکت محقق نشده است.

گفتنی است شرکت فولاد اکسین خوزستان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) است که تولید کننده ورق‌های عریض فولادی است

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.