تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) از آمریکا شکایت کرد

Print Friendly, PDF & Email

تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) اعلام کرد که در واکنش به حملات اخیر آمریکا به فرودگاه کربلا، از واشنگتن شکایت کرده است.

کد خبر : 2365
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 18:32
تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) از آمریکا شکایت کرد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) امروز پنجشنبه از نخستین اقدامات خود برای شکایت علیه ایالات متحده آمریکا بابت حمله اخیر واشنگتن خبر داد.

«حسن رشید جواد العبایجی» معاون دبیر کل تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسئله مهمی وجود دارد و آن، اینکه، آمریکایی‌ها فقط زبان حقوق را می‌فهمند».

شبکه خبری الغدیر به نقل از العبایجی گزارش داد که به همین دلیل، تولیت مذکور، «به یکی از وکلای آمریکایی» وکالت داده است تا در آمریکا درباره حمله به فرودگاه بین‌المللی کربلا شکایت کند.

وی با بیان اینکه «همه می‌دانند که آن، فرودگاه غیر نظامی است»، تصریح کرد: « تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) از چند کانال دست به کار شده و وزارت خارجه نیز به شورای امنیت و سازمان ملل، نامه فرستاده است».

این مسئول عراقی خبر داد، وزارت خارجه عراق در نامه خود به بمباران این فرودگاه توسط آمریکا اشاره کرده و چندین نهاد بین‌المللی این اقدام آمریکا را محکوم کردند.

العبایجی خاطر نشان کرد، تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) وارد کار شده و ستاد مدیریت بحران تشکیل داده است و اعضای هیئت مدیره تولیت نیز، در حال آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به حمله به این فرودگاه است.

دبیرخانه تولیت آستان مبارک امام حسین (ع) روز گذشته در بیانیه‌ای احتمال داد که آمریکا در حمله به فرودگاه کربلا از سلاح بیولوژیک یا میکروبی یا شیمیایی استفاده کرده باشد.

در این بیانیه تأکید شد، دبیرخانه تولیت حسینی و شرکت «طیبه کربلا» که پیمانکار فرودگاه کربلا محسوب می‌شود، با وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی رسمی عراق در خصوص احتمال استفاده از سلاح بیولوژیک یا میکروبی یا شیمیایی در حمله به فرودگاه بین‌المللی کربلا همکاری می‌کند.

تولیت آستان امام حسین -علیه السلام- در تاریخ ۲۳ اسفند از قصد خود برای شکایت از آمریکا به دادگاههای بین‌المللی به علت بمباران فرودگاه شهر کربلا خبر داده بود.

نیروهای آمریکایی ۲۳ اسفند ماه جاری در واکنش به حمله افراد ناشناس به پایگاه التاجی که میزبان نیروهای نظامی آمریکا و برخی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق است، به چند نقطه متعلق به الحشد الشعبی حمله کردند و در یکی از این حملات فرودگاه غیرنظامی و در دست ساخت کربلا را به بهانه اینکه از آنجا موشک شلیک شده است، هدف قرار دادند. /فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.