سازمان ملل: کرونا دشمن مشترک ماست

Print Friendly, PDF & Email

دبیرکل سازمان ملل متحد ویروس کرونا را دشمن مشترک همه انسان‌ها دانست و گفت که کشورهای ثروتمند و غنی باید کمک حال کشورهای فقیر باشند.

کد خبر : 2379
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 21:47
سازمان ملل: کرونا دشمن مشترک ماست
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه (۲۹ اسفند) گفت که دنیا با بحران بهداشتی همه‌گیری مواجه شده است که در طول تاریخ این سازمان سابقه نداشته است.

او گفت که «ما باید به این مسئله واقف باشیم که کشورهای ضعیف‌تر و فقیرتر دنیا از کرونا بیشترین ضرر را خواهند دید».

گوترش با بیان اینکه دنیا با دشمن مشترکی روبرو است، از همه کشورها خواست برای مقابله با این ویروس هماهنگ شوند و همبستگی داشته باشند.

او گفت: «کرونا بحران انسانی بوده و به همبستگی و اتخاذ اقدامات سیاسی هماهنگ و قاطعانه از سوی اقتصادهای پیشرو جهان نیاز دارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که ثابت شده است که می‌توان کرونا را کنترل کرد و اگر  این ویروس در مناطق ضعیف‌تر جهان منتشر شود، میلیون‌ها انسان را خواهد کشد.

او همچنین خواستار تضمین نقدینگی نظامی مالی جهانی شد و از بانک‌ها خواست از این نقدینگی حمایت کنند. گوترش ادامه داد: «برخلاف بحران مالی سال ۲۰۰۸، صرفاً تزریق سرمایه در بخش مالی نمی‌توان راه حل مقابله با کرونا باشد».

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که دولت‌ها باید حمایت‌های قوی‌تری از تلاش‌های چندجانبه به رهبری سازمان جهانی بهداشت در راستای مقابله با کرونا داشته باشند.

کشور هایی که بیش‌ترین خطر آن هارت تهدید می‌کندایران، آمریکا ،فرانسه و ایتالیا است اما کمک هایی که از چین و فرانسه به ایران فرستاده قرار است فردا در بیمارستان هاو داروخانه های شهر هایی که درگیری بیش‌تری باویروس کرونا داردند پخش و توزیع شودکه تهران،اصفهان،گیلان،مازندران وقم از جمله این شهر ها است / فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.